همایش «سعدی و ویکتور هوگو» با بررسی ویژگی های آثار این دو شاعر در آستانه روز بزرگداشت سعدی در مرکز فرهنگی شهر کتاب برگزار می شود.
کد خبر: ۴۰۷۶۲۳
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۰ 15 April 2017
به گزارش تابناک : از شهر کتاب، این همایش به همت مرکز فرهنگی شهر کتاب، مرکز سعدی‌شناسی، رایزن فرهنگی ایران در فرانسه و مرکز مطالعات هوگو روزهای سه شنبه و چهارشنبه( 29 و 30 فروردین ماه) ساعت 16 در مرکز فرهنگی شهر کتاب برگزار می شود.
در این همایش غلامعلی حدادعادل رئیس فرهنگستان زبان و ادبیات فارسی، احمد سمیعی‌گیلانی با موضوع «دو شاعر، دو جهان‌بینی»، میرجلال‌الدین کزازی با موضوع «دو بزرگمرد مردم‌دوست»، ژان مارک هووس درباره «ویکتور هوگو، شرقیات و شعر پارسی»، فاطمه عشقی با موضوع «ویکتور هوگو و شعر فارسی»، طهمورث ساجدی با موضوع «ویکتور هوگو در عصر رنسانس شرقی و ادبیات فارسی» سخن خواهند گفت.
همچنین در همایش «سعدی و ویکتور هوگو»، فریدون مجلسی با موضوع «بازتاب‌های فتوگرافیک سیاسی و اجتماعی سعدی و ویکتور هوگو از جامعه و دوران خودشان»، اصغر نوری با موضوع «ویکتور هوگوی رمان‌نویس»، محمدرضا بایرامی، حمیدرضا شاه‌آبادی، محمدحسن شهسواری، مجید قیصری و مهدی یزدانی‌خرم از نویسندگان معاصر ایران درباره‌ «از سعدی و هوگو چه آموخته‌ام؟» سخن می‌گویند.
براساس این گزارش، در پنج سال گذشته در روز بزرگداشت سعدی، همایش‌های سعدی و پوشکین، سعدی و یونس‌ امره، سعدی و سروانتس، سعدی و متنبّی، سعدی و کنفوسیوس به همت مرکز فرهنگی شهر کتاب در تهران برگزار شده است. 
اول ادیبهشت ماه؛ در تقویم رسمی جمهوری اسلامی همزمان با سالروز تولد شیخ اجل سعدی شیرازی به عنوان روز بزرگداشت سعدی نامگذاری شده است.
علاقه‌مندان می‌توانند برای حضور در همایش «سعدی و ویکتور هوگو» به مرکز فرهنگی شهر کتاب واقع در خیابان شهید بهشتی، خیابان شهید احمدقصیر (بخارست) نبش کوچه‌ سوم مراجعه کنند. 



منبع : ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار