گزارشی از مشکلات روستای فرومد؛
پروژه جاده فرومد به شفیع آباد بعد از سپری شدن 3 دولت نهم، دهم و یازدهم ناتمام ماند و با جاری شدن سیل 7 کیلومتر از این جاده نیز از بین رفت.
کد خبر: ۴۰۷۶۸۸
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۹ 15 April 2017

به گزارش تابناک سمنان به نقل از مرآت، امروز متاسفانه مشکلات و معضلات فراوانی برخی از روستاهای استان سمنان را فرا گرفته است طوری که روستاییان از این مشکل لاینحل به ستوه آمده و در انتظار تلاش مسئولان مربوطه هستند.

فرومد یکی از روستاهای شهرستان میامی در استان سمنان است که محرومیت در آن بیداد می کند.

جمعیت ساکن روستای فرومد حدود 2 هزار نفر است که به دلیل نبود امکاناتی اعم از کمبود آب، نبود شغل، نبود جاده های مناسب، نبود اورژانس و... جمعیت زیادی به شهر مهاجرت کرده اند.

مشکل نبود جاده مناسب و سیلابی بودن روستا چند سالی است که روستاییان را رنج می دهد و باعث خسارات زیادی شده است که با پیگیری های فروان از سوی مسئولان همچنان این معضل به قوت خود باقی است.

در همین خصوص، ابوالحسن مرادی دهیار روستای فرومد در گفتگویی با اشاره به اینکه این روستا در معرض سیلاب قرار دارد، گفت: از اسفند ماه سال 94 تا خرداد سال گذشته بیش از 55 بار سیل در این روستا جاری شده است.

دهیار روستای فرومد در ادامه افزود: جاری شدن سیل در فرومد خسارات زیادی به کشاورزی، باغات، منازل مسکونی و بافت روستا ها وارد کرده است.

وی با بیان اینکه مدیرکل بحران و عمران استانداری و کارشناسان منابع طبیعی درخصوص سیلابی بودن فرومد به این روستا جهت بازدید آمدند، اظهار کرد: اعتباری برای این روستا جهت جلوگیری از سیلاب تخصیص ندادند این درحالی است که با کمترین بارشی احتمال سیل در این روستا وجود دارد و خساراتی برای روستاییان ایجاد می کند که این موضوع بیشتر برای ماههای فروردین و اردیبهشت رخ می دهد.

مرادی در ادامه افزود: مکاتباتی که با مدیر کل بحران و کارشناسان منابع طبیعی صورت گرفت آنها مبلغی را برای سیل بند برای این روستا اختصاص دادند ولی متاسفانه در ضلع شرقی روستا بند خاکی ایجاد کردند که به درد روستا و قنوات می خورد ولی به درد مردم روستا و مانع خسارتی که ناشی از سیل باشد نمی خورد.

وی با اشاره به اینکه سعی کردیم با پیگیری هایمان اعتبارات را به سمتی بکشانیم که از خسارات ناشی از سیل جلوگیری کند، گفت: مسولان مربوطه ضمن مخالفت با این طرح ،با ایجاد بندهای خاکی در این روستا فقط بحث آبخیزداری خود را انجام دادند و دردی از دردهای مردم را درمان نکردند.

دهیار روستای فرومد درخصوص وضعیت ناتمام جاده فرومد به شفیع آباد گفت: این جاده از دوره اول دولت قبل یعنی سال 84 کلنگ زنی شد اما هم اکنون نیمه تمام رها شده است.

وی با اشاره به اینکه قریب به 6 میلیارد برای این جاده هزینه شد، بیان کرد: 50درصد از کار فیزیکی این جاده انجام شد ولی نیمه تمام آن را رها کردند طوریکه در معرض سیل قرار گرفت و 7 کیلومتر این جاده را از بین برد.

مرادی همچنین تصریح کرد: پل هایی که در مسیر رودخانه تعبیه کرده بودند کوچک بود و باعث شد که این جاده نیمه تمام که هزینه های هنگفتی برای آن شده بود از بین برود.

وی با بیان اینکه درصورت تکمیل شدن جاده روستای فرومد پررونق خواهد شد، گفت: با توجه به اینکه جاده فرومد در مسیر خراسان قرار گرفته است اگر این جاده ساخته شود یک میانبری برای استان خراسان رضوی و شمالی و سمنان است و آنها را به هم متصل می کند.

دهیار روستای فرومد در ادامه اظهار کرد: این جاده اگر باز شود فرومد از بن بست در می آید و این روستا از انزوا خارج می شود و با توجه به اینکه این روستا منطقه گردشگری است بحث بیکاری در منطقه از بین می رود.

مردای با اشاره به اینکه دومین معدن کرومیت ایران در این روستا است، گفت: اگر این جاده درست شود این معدن رشد می کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار