استاندار ایلام گفت: تا پایان امسال ساخت برج هنر اسلامی رشد قابل توجهی خواهد داشت.
کد خبر: ۴۰۷۸۸۶
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۶ - ۲۰:۰۲ 15 April 2017

به گزارش تابناک ایلام؛محمدرضا مروارید در نشست با اعضای ستاد بزرگداشت هفته هنر انقلاب اسلامی، با اشاره به نامگذاری امسال به نام «اقتصاد مقاومتی – تولید و اشتغال» اظهار کرد: مقام معظم رهبری در آغاز سال بر به کارگیری همه‌ی امکانات کشور برای رونق تولید و اشتغال تاکید فرمودند و مهم‌تر از آن بر حضور مردم در این صحنه صحه گذاشتند، که این منویات رسالت همه‌ی ما را بیشتر می‌کند.

وی بر نقش هنر و هنرمندان در تحقق شعار سال گفت: مردم ایران در جنگ تحمیلی با هنر مقاومت توانست پیروز میدان باشد و لازم است با زبان هنر ضرورت‌های دیگر هم مانند اقتصاد مقاومتی و تحقق آن بیشتر تبیین شود.

استاندار ایلام با تاکید بر فعالیت بیشتر در هنر انقلاب اسلامی و بازشناسی شخصیت شهید آوینی ، تصریح کرد: آوینی با وجود اینکه بر هنر غرب مسلط بود، هنر اسلامی را خودکفا کرد و دست به فعالیت‌هایی زد که مختص پیام انقلاب اسلامی بود.

مروارید گفت: هنرمندان استان ایلام با وجود مشکلات اقتصادی و کاری ، آثار ارزنده‌ و شایسته‌ای را خلق کرده‌اند.

استاندار ایلام با بیان اینکه هنرمندان استان در زمینه شعر، چاپ کتاب، موسیقی وخوشنویسی تولیدات قابل توجهی داشته‌اند، ادامه داد: مجموعه استانداری از هیچ تلاشی برای کمک به این قشر فرهیخته فروگذار نخواهد کرد.

وی از مساعدت استانداری برای آغاز به کار ساخت برج هنر اسلامی خبر داد و گفت: امسال کار ساخت این مجتمع رشد قابل توجهی خواهد داشت و در کنار مجتمع فرهنگی هنری ارشاد مکانی برای اعتلای هنر استان خواهد شد.

مروارید با بیان اینکه تکنولوژی امروز مکان‌ را درنوردیده است، گفت: چه بسا هنرمندانی که در شهرستان‌های استان با بهترین هنرمندان جهانی در ارتباط هستند و یا برای کارهای خود مشتری پیدا می‌کنند.

به گزارش ایسنا، در ابتدای این نشست «محمدعلی قاسمی» رییس حوزه هنری ایلام نیز اظهار کرد: از سه سال گذشته بنا به ضرورت و اهمیت شناسایی مبانی هنر و ادبیات انقلاب اسلامی با پیشنهاد حوزه هنری، سالروز شهادت شهید آوینی با حمایت دولت تدبیر و امید به عنوان «هفته هنر انقلاب اسلامی» نامگذاری شد.

وی با بیان اینکه در این هفته حوزه هنری با کمک فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، بسیج هنرمندان، آموزش و پرورش استان، شهرداری ایلام و حمایت‌های استانداری ایلام برنامه‌های متنوعی اجرا خواهد شد، گفت: در پایان هفته از هنرمندان برتر استان تجلیل خواهد شد.

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار