کد خبر: ۴۰۸۸۳
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۳:۰۳ 30 May 2015
مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید هشتگرد استان البرز گفت: شش هزار واحد مسکن مهر دراین شهر آماده واگذاری شده است.
محمد رضا توکلی افزود: درمجموع ساخت 51 هزار واحد مسکن مهر در شهرجدید هشتگرد تصویب شد که ازاین تعداد با پرداخت تسهیلات بانکی، ساخت 49 هزار واحد آن ها اجرایی شده است.
وی ادامه داد: از 49 هزار واحد مسکن که تسهیلات بانکی دریافت کرده اند، تعداد 11هزار واحد آن ها به تعاونی های دوجانبه و 38 هزار واحد دیگر به تعاونی های سه جانبه واگذار شده است.
توکلی در توضیح تعاونی های مسکن مهر دوجانبه بیان کرد: این تعاونی ها با پیمانکار قرارداد منعقد کرده اند و شرکت عمران شهر جدید هشتگرد فقط زمین در اختیار آن ها قرار داده است.
وی ادامه داد: این نوع تعاونی ها دارای مجمع و هیات مدیره بوده و شرکت عمران شهر جدید هشتگرد نیز بر آنها نظارت عالیه می کند.
توکلی اظهار کرد: در تعاونی های سه جانبه، بانک، تعاونی و شرکت عمران مشارکت دارند که شرکت عمران به عنوان ناظر بالادستی ، فعالیت آن ها را رصد و نظارت می کند.
به گفته وی، از 38 هزار واحدمسکن مهر که به صورت سه جانبه در در این شهر در دست ساخت قرار گرفته، تاکنون 13هزارو 900 واحد آن ها به بهره برداری رسیده و شش هزار واحد دیگر آماده واگذاری است.
این مسوول اظهار داشت : 18 هزار واحد دیگر نیز در دست ساخت قرار دارند.
این مسوول در عین حال بیان داشت که شش هزار واحد مسکونی آماده واگذاری، فاقد تاسیسات زیر بنایی مانند آب ، برق و گاز هستند که امیدواریم دستگاههای متولی این امکانات را در اسرع وقت تامین کنند.
توکلی گفت: مابقی پروژه های مسکن مهر شهر جدید هشتگرد به طور میانگین 88 درصد پیشرفت فیزیکی دارند که امیدواریم تا پایان سال جاری تکمیل و به متقاضیان واگذار شوند.
مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید هشتگرد در عین حال بیان کرد که دستگاههای خدمات رسان در حال تامین نیازهای زیربنایی واحدهای مسکونی مهر در این شهر هستند.
وی افزود: برای 51هزار واحد مسکن مهر شهر جدید هشتگرد 50 مدرسه پیش بینی کرده ایم که نیاز است پس از ساخت به صورت دو نوبتی فعال شوند.
مدیر عامل شرکت عمران شهر جدید هشتگر در ادامه اظهار کرد: در سال 93 مجوز احداث 30 مدرسه صادر شده که از این تعداد، 12 مدرسه آن ها به مناقصه رفته و عملیات اجرایی آن ها آغاز شده است.
این مسوول از واگذاری شش مدرسه به آموزش و پرورش استان البرز در شهر جدید هشتگرد خبرداد و گفت: تا یک ماه آینده تعداد چهار مدرسه آن ها تحویل آموزش و پرورش می شود.
توکلی گفت: همچنین عملیات ساخت 12مدرسه دارای مجوز ساخت پس از انتخاب پیمانکار آغاز شده است.
وی خاطر نشان کرد: از شش مسجد در دست ساخت مسکن مهر شهر جدید هستگرد تاکنون دو مسجد آن ها به بهره برداری رسیده است ، همچنین ساختمان دو کلانتری نیز دراین محدوده در دست ساخت است.
مدیرعامل شهر جدید هشتگرد از تکمیل و واگذاری، یک مرکز درمانی دراین شهر خبرداد و گفت: این مرکز اکنون به مردم خدمات ارایه می دهد و در بخش خدمات فرهنگی ، یک کتابخانه توسط خیرین در دست ساخت قرار گرفته است.
مدیر عامل شرکت عمران شهر جدید هشتگرد با اشاره به توسعه فضاهای سبز شهری دراین منطقه نوساز اظهار داشت: اکنون عملیات اجرایی دو پارک به مساحت شش هکتار آغاز شده و تا پایان سال جاری به بهره برداری می رسند.
وی اظهار کرد: در ورودی و خروجی شهر جدید هشتگرد به اندازه کافی فضاها و سرانه های فضای سبز پیش بینی شده و در طرح جامع نیزفضای سبزمناسب دیده شده است .
توکلی در بخش دیگری از سخنانش به فضاهای ورزشی اشاره کرد و گفت: یک سالن ورزشی تکمیل شده و اکنون فعال است.
وی در ادامه افزود: برای ارایه خدمات به مسکن مهر تمام دستگاه های متولی وظیفه دارند حضور پیدا کنند و به شهروندان خدمات مناسب ارایه بدهند و ما نیز به آنها کمک می کنیم.
وی اظهار کرد: هرچند خدمات رسانی در بخش های مختلف وظیفه تمام دستگاه های اجرایی و خدمات رسان مانند بهداشت و درمان و آموزش و پرورش است اما اغلب آنها اعلام می کنند منابع مالی ندارند و شرکت عمران شهر جدید هشتگرد از محل منابع خودش برای احداث و تکمیل فضاهای مورد نیاز اقدام می کند.
توکلی با قدردانی از همکاری و همراهی شهرداری شهر جدیدهشتگرد خاطرنشان کرد: این شهرداری تا کنون با شرکت عمران همکاری مناسب داشته است.
این مسوول گفت: وظیفه شرکت عمران ساختن شهر است و نه مسکن و ما اکنون گرفتار مشکلات مسکن مهر شده ایم، لیکن از سرمایه گذاران دعوت می شود در بخش های مختلف تجاری  ، خدماتی و اقتصادی این شهر ورود کنند.
وی با اشاره به اینکه اکنون در حال گفت وگو با سرمایه گذاران هستیم، افزود: شهر جدید هشتگرد قابلیت های خوبی دارد و سرمایه گذاران می توانند در بخش های عمرانی ، اقتصادی، تجاری ، فضای سبز و...سرمایه گذاری کنند.
توکلی گفت: پیش بینی شده تا 10 سال آینده 700 هزار نفر در شهر جدید هشتگرد اسکان یابند و این شهر پس از کرج از جمعیت بالایی برخوردارشود.
وی ادامه داد: به لحاظ زیر ساختی در این شهر یک مقدار عقب هستیم و تلاش می کنیم تا به حد مطلوب برسیم.
مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید هشتگرد به اجرای طرح متروی این شهر اشاره کرد و افزود:پیش بینی می شود تا پایان امسال خط ریلی کرج - شهرجدید هشتگرد تکمیل شود.
توکلی بیان داشت: توجه ویژه وزارت راه و شهرسازی به این طرح مهم در کاهش ترافیک بین کرج و شهر جدید هشتگرد و تردد آسان مردم تاثیرگذار است که امیدواریم با نگاه ویژه
وزیر راه این طرح ملی به ثمر برسد که در رشد و شکوفایی منطقه موثر است.
شهرجدید هشتگرد واقع در 40 کیلومتری شمال غربی کرج مرکز استان البرز حدود 50 هزار نفر جمعیت دارد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار