اولین کارگروه اجتماعی و فرهنگی شهرستان جویبار در سال 96 با موضوع کاهش طلاق برگزار شد.
کد خبر: ۴۰۸۸۹۲
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۰ 17 April 2017
 جویباران، رجبعلی‌وهابی فرماندار شهرستان جویبار در کارگروه اجتماعی و فرهنگی شهرستان با بیان این که آسیب‌های اجتماعی فرصت رشد را از جامعه سلب می‌کند گفت: ابتدا مشکل ایجاد و بعد تبدیل به مسئله و در نهایت آسیب اجتماعی شکل می‌گیرد که بیشترین آسیب اجتماعی در جامعه ما اعتیاد، طلاق و سرقت است.
 
وی عنوان‌کرد: در سال 95 تعداد ازدواج‌ها 742 مورد و طلاق‌ها 181 مورد بوده است که نسبت به سال 94 آمار ازدواج کاهش و طلاق افزایش چشمگیری داشته است.
 
فرماندار جویبار به برنامه‌های کاهش طلاق در شهرستان اشاره و تصریح‌کرد: مقابله با آسیب‌های اجتماعی در قالب محله‌محور، ترویج ازدواج آسان، کارگاه‌های حقوق شهروندی ازجمله برنامه‌های پیشگیری از وقوع طلاق و افزایش این معضل اجتماعی است.
 
مهدی فکوری رئیس مرکزبهداشت و درمان شهرستان جویبار دراین جلسه گفت: 50درصد طلاق‌ها در 3 سال اول زندگی مشترک زوجین است.
 
وی به علل طلاق اشاره و عنوان کرد: عدم شناخت کافی زوجین از یکدیگر، عدم ارتباط مؤثر، دخالت خانواده‌ها، بیکاری و ... از عوامل مهم طلاق هستند.
 
رئیس مرکزبهداشت و درمان جویبار آموزش مهارت‌های زندگی را برای زوجین مهم دانست و خاطرنشان‌کرد: در سال گذشته 3هزار و دویست نفر در شهرستان جویبار در کلاس‌های آموزش پیشگیری طلاق شرکت کردند و790 نفر در جویبار مشاوره اختلالات‌روانی شدند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار