فرمانده قرارگاه شمالغرب ارتش در جمع اصحاب رسانه:
ارتش جمهوری اسلامی ایران به هیچ وجه قصد تعرض و هجوم به خاک هیچ کشوری را ندارد و همواره آمادگی مقابله با هر گونه هجوم به خاک ایران را دارد و می تواند همیشه بصورتی قوی پاسخ هر گونه تعرضی را بدهد.
کد خبر: ۴۰۹۲۹۴
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۹:۱۴ 17 April 2017
به گزارش تابناك آذربايجان غربي:امیرسرتیپ دوم کیومرث شرفی فرمانده قرارگاه منطقه ای شمالغرب ارتش در خصوص عمده فعالیت های ارتش در روزهای اخیر گفت: هفته ارتش از روز شهادت شهید والا مقام علی صیاد شیرازی شروع و تا روز 29 فروردین ادامه دارد؛ درارتباط با این هفته ارزشمند روز 20 فروردین مراسم معنوی و خوبی برای 14000 شهید قرارگاه منطقه ای شمالغرب و همچنین پاسداشت و گرامیداشت شهادت شهید صیاد شیرازی که در هجدهمین ساگرد شهادت وی هستیم و البته برای گرامیداشت اولین سالگرد شهدای مدافع حرم با حضور با حضور مردم پر شور و متدین و انقلابی برگزار شد.

وی درباره دیگر برنامه های ارتش عنوان کرد: کنگره 12000 شهید استان آذربایجان غربی در شهریور ماه جزو برنامه های ارتش است، روز جمعه با حضور گسترده سربازان و فرماندهان ارتش در نماز جمعه به بیانات نماینده ولی فقیه و امام جمعه محترم ارومیه گوش جان سپردیم، دیدار فرماندهان ارتش روز شنبه 26 فروردین با نماینده رهبر بزرگوار که از رهنمودهای ایشان استفاده نمودیم.

سرتیپ دوم شرفی افزود: امروز مراسم عطر افشانی مزار پاک شهدا را داشتیم و تقدیر ناچیزی از این عزیزان داشتیم و فردا نیز نمایش اقتدار ارتش جمهوری اسلامی ایران را در رژه ارتش نشان خواهیم داد.

فرمانده قرارگاه منطقه ای شمالغرب ارتش ادامه داد: این رزمایش در استان های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، زنجان و قزوین خواهد بود و مجموعا در 15 شهر منطقه شمال غرب مراسم رژه و اقتدار نظامی ایران را خواهیم داشت.

این مقام مسئول با اشاره به نقش مهم ارتش در ایران خاطر نشان کرد: روز 29 فروردین ماه به دستورو پیام تاریخی حضرت امام خمینی (ره) نامگذاری شد، اولین یگان و نظامی که تشکیل شده ارتش انقلاب است و بعد از آن سپاه و در نهایت بسیج تشکیل شد؛ فرماندهان و سربازان ارتش همواره متعهد و متدین و انقلابی پا در رکاب آماده انجام عملیات هستند.

وی افزود: با مرور تاریخ می توان یافت که ارتش نقش بسزایی را در پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی داشته است؛ امام (ره) دوراندیش بودند و با صدور فرمان تشکیل ارتش به ارتش اعتماد کردند و جواب این اعتماد را در جنگ تحمیلی و مقابله ارتش با ضد انقلاب هایی که در آذربایجان بودند را گرفت و در این میان اهمیت بالا و نقش ویژه حضور فرمانده کل قوا حضرت آیت الله خامنه ای وجود دارد و ایشان فرموده اند: (ارتش مردانه پای انقلاب ایستاد) که این جمله برای ارتش بسیار گوهربار و ارزشمند اشت.

امیرسرتیپ دوم کیومرث شرفی درباره زندانیان زمان شاهنشاهی گفت: از 3000 زندانی سیاسی که در زمان رژیم طاغوت در حبس بودند 490 نفراز آن ها ارتشی بودند که در حدود 100 نفر از آن ها اعدام شدند، که این نشان دهنده انقلابی بودن ارتش و فداکاری بالای ارتش در دفاع از ارزش های انقلاب اسلامی است.

فرمانده قرارگاه منطقه ای شمالغرب ارتش ادامه داد: در زمان هجوم رژیم بعثی عراق به ایران ارتش توانست در 3 ماهه اول هجوم جلوی پیشروی دشمن همانند سدی ایستاد و از آن جلوگیری کرد که مقدمه عملیات های غرور آفرین نظامیان کشور در ماه های بعدی آغاز شد و عملیات های پر ثمری همچون طریق القدس، بیت المقدس، فتح المبین و ثامن الائمه انجام شد و کمر رژیم بعثی را شکست.

این مقام مسئول در رابطه با نقش ارتش آذربایجان غربی و مردم این استان گفت: مردم قهرمان پرور و شهید پرور استان آذربایجان غربی بسیار بهتر و بیشتر از دیگرمردم مفهوم دفاع را می دانند چرا که مردم آذربایجان غربی مخصوصا شهر ارومیه با دفاع و امنیت عجین شده اند؛ در روزهای آغازین انقلاب اسلامی ضد انقلاب که در منطقه بود مردم ارومیه شهیدان زیادی را تقدیم آرمان های انقلاب کرد و هم اکنون نیز قرارگاه منطقه ای شمالغرب ارتش انگشت بر ماشه آماده دفاع از این مردم عزیز است و نهالی که در 29 فروردین 1358 توسط امام خمینی(ره) به نام ارتش جمهوری اسلامی ایران کاشتند به درخت تنومندی تبدیل شده است و حضرت امام خامنه ای از آن به نام شجره طیبه یاد می کنند.

وی در رابطه با پیشرفت های ارتش جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: پیشرفت های ارتش در این زمان به هیچ وجه قابل مقایسه با زمان جنگ و انقلاب نیست و بسیار سریع تر شده است؛ امروزه اگر ایده و پیشنهادی برای تولید محصولی ارائه می شود در کمترین زمان ممکن آن محصول ساخته می شود که این به پاس وجود سربازان خوشفکر این مرز و بوم است؛ ارتش اساس استقلال یک کشور است و باید تا حد توان برای تجهیز آن زحمت کشید و چنانچه در زمان جنگ دشمن بعثی به دنبال انحلال و سقوط  ارتش بودند.

 

امیرسرتیپ دوم کیومرث شرفی در مورد امنیت ایران گفت: الان در زمین، هوا و دریا امنیت کامل برقرار است، روزانه 700 الی 800 پرواز از آسمان ایران انجام می شود که تمام این ها توسط هم رزمان ما در قرارگاه پدافند هوایی ارتش کنترل می شود و اگر مجوز نداشته باشند از پرواز آن ها جلوگیری بعمل می آید؛ آسمان ایران در منطقه غرب آسیا و خاورمیانه امن ترین منطقه پرواز است که این جزو افتخارات ما است، نیروی زمینی و دریایی نیزامنیتی بسیار پایدار و فوق العاده در ایران اسلامی ایجاد کرده اند.

 فرمانده قرارگاه منطقه ای شمالغرب ارتش ادامه داد: ارتش جزو اولین یگان هایی است که در حوادث غیرمترقبه به داد حادثه دیدگان می رسد؛ در سیل آذربایجان های شرقی و غربی که متاسفانه باعث از دادن تعدادی از هموطنان شد نیروهای ارتش در عجب شیر و آذرشهر اولین نهادی بودند که به یاری ستاد بحران و مردم این مناطق شتافتند.

وی درباره آمادگی های ارتش اظهار داشت: ارتش جمهوری اسلامی ایران به هیچ وجه قصد تعرض و هجوم به خاک هیچ کشوری را ندارد و همواره آمادگی مقابله با هر گونه هجوم به خاک ایران را دارد و می تواند همیشه بصورتی قوی پاسخ هر گونه تعرض را بدهد؛ دشمن حتی جرات چپ نگاه کردن را به خاک جمهوری اسلامی ایران را ندارد و همیشه در حال تهدید ما هستند ولی هیچگاه نمی توانند به این مرز و بوم حمله ای انجام دهند و مردم بدانند تا زمانی که این نیروهای ارتش و سربازان غیور را دارند نباید واهمه و ترسی از تهدیدهای دشمنان داشته باشند.

امیرسرتیپ دوم کیومرث شرفی خبر داد: بومی سازی سربازان ارتش در دستور کار ارتش قرار گرفته تا سربازان بتوانند در محل زندگی خود خدمت کنند و بتوانند به امورات شخصی خود نیز برسند.

وی ادامه داد: صیانت از آب های مرزی کشور، ایجاد و ارتقا امنیت مرزها، تقویت توان تهاجمی و دفاعی کشورو مراقبت از امنیت هوایی از فعالیت های ارتش در سال 95 بوده است و امسال نیز برای پیشبرد آن ها فعالیت خواهیم کرد و با نمایش قدرت در روز 29 فروردین با حضور مردم نقطه امیدی در دل مردم این سرزمین و رعب و وحشت و ترس را برای دشمنان ایجاد خواهیم کرد.

فرمانده قرارگاه منطقه ای شمالغرب ارتش درباره قرار انتقال قرارگاه منطقه منطقه شمالغرب به تبریز گفت: قرار انتقال این قرارگاه به شهرستان تبریز بود ولی خوشبختانه با پیگیری هایی که انجام شد و با دستور فرمانده نیروی زمینی قرار بر ماندن این قرارگاه در ارومیه شد.

این مقام مسئول خبر داد: درآغاز هفته ارتش کلنگ ساخت یک بیمارستان 100 تخت خوابی مدرن و مجهز در محل بیمارستان منطقه ای ارتش به زمین زده شد و یک تعهد 3 ساله داریم که این بیمارستان مدرن را افتتاح کنیم و همچنین استفاده از آن برای عموم آزاد خواهد بود و برای ساخت آن 30 میلیارد و مبلغی بیشتر از آن برای تجهیزات آن تعیین شده است و مشکل هیچ گونه اعتباری نداریم و فرمانده نیروزی زمینی قبل عید نوروز 20 درصد این عملیات را دادند تا ما کار خود را شروع کنیم.

امیرسرتیپ دوم کیومرث شرفی در مورد گشایش خیابان امام(ره) در ارومیه از محل زمین های لشکر 64 پیاده ارومیه گفت: در بحث گشایش ادامه خیابان امام(ع)  هیچ ظلمی به ارتش جمهوری اسلامی ایران و قرارگاه منطقه ای شمالفرب نشده است و ارتش آن خیابان را فقط بخاطر مردم باز کرد و از هیچ مکان یا نهادی امتیازی نگرفت و هم اکنون نیز نقشه ها و طرح هایی برای زمین های خالی داریم و قصد تبدیل آن به فضای سبز، پارک و... را داریم.

وی در رابطه با نقش لشکر 64 پیاده ارومیه گفت: برهه زمانی در جنگ بود که عملیات های نظامیان ما پی در پی شکست می خورد ولی در این میان در عملیات کربلای 7 لشکر 64 پیاده ارومیه در منطقه حاج عمران در 3 متر برف و دمای 20 درجه زیر صفر با عنایت الهی و خواسته امام دشمنان را از این ارتفاعات بیرون کردند و اسیران زیادی را گرفتند و در اتفاقی بی سابقه حضرت امام با فرمانده لشکر تماس گرفته و فرمودند شما قلب ما را راضی و شاد کردید.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار