مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی ایلام و دبیر ستاد برگزاری هفته سلامت برنامه های این هفته در سال 96 را در سطح این دانشگاه تشریح کرد.
کد خبر: ۴۱۰۵۹۹
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۰ 19 April 2017
 به گزارش تابناک ایلام؛ محمدرضا سپهر روز چهارشنبه در خصوص برگزاری هفته سلامت و برنامه های مربوط به آن اظهار کرد: از یکم تا هفتم اردیبهشت به عنوان هفته سلامت نامگذاری شده است.
 
وی افزود: با توجه به اهمیت موضوع سلامت، همواره از سوی سازمان جهانی بهداشت و همچنین در کشور توسط وزارت بهداشت، شعارهایی در رابطه با سلامتی جامعه در نظر گرفته و برنامه ها بر اساس آن اجرا می شود.
 
 مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی ایلام تاکید کرد: با توجه به افزایش میزان افسردگی در بین جوامع و آثار مخرب و تبعات منفی آن، سازمان جهانی بهداشت شعار امسال را 'بیا در مورد افسردگی صحبت کنیم' تعیین کرده و در کشورمان نیز امسال هفته سلامت متناسب این شعار با عنوان 'زندگی سالم، با نشاط و امید' نامگذاری شده است.
 
سپهر یادآور شد: در این هفته برنامه های متنوعی از سوی دانشگاه علوم پزشکی ایلام برگزار می شود که آغاز آن با اجرای برنامه ای با حضور مسئولان استانی، اساتید و نخبگان حوزه سلامت است که در آن مسئولان و اساتید در رابطه با اهمیت موضوع افسردگی و راهکارهای مقابله با آن اطلاعاتی را ارائه می کنند.
 
دبیر ستاد برگزاری هفته سلامت استان ایلام اضافه کرد: زنگ نمادین سلامت و تقدیر از سفیران سلامت در هفته سلامت در مدرسه حضرت رقیه(س) چالسرا با حضور مدیران ارشد استانی و همزمان در مدارس شهرستان های تابعه استان نواخته خواهد شد.
 
سپهر گفت: از دیگر برنامه های اجرایی هفته سلامت مراسم پیاده روی خانوادگی با همکاری اداره کل ورزش و جوانان، ارائه خدمات غربالگری شامل فشار خون و تست قند خون به صورت رایگان در ادارات، برگزاری نمایشگاه سلامت با موضوع 'خطر سنجی سکته های قلبی، مغزی و سرطان' در قلعه والی و همزمان در 6 شهرستان، ویزیت رایگان در مراکز بهداشتی درمانی استان و عیادت از بیماران و اهدای گل به آنان توسط مسئولان دانشگاه، شبکه ها و بیمارستان ها است.
 
وی افزود: در این هفته همچنین برنامه های دیگری شامل همایش هفته سلامت و تقدیر از فعالان حوزه سلامت و ادارات فعال در این حوزه با حضور مسئولان ارشد استانی، همایش روز جهانی غذا در معاونت غذا و دارو، نصب بنر با موضوع شعارهای هفته سلامت در سطح استان و برگزاری همایش سلامت با موضوع شعار امسال با حضور اساتید و دانشجویان در دانشکده بهداشت برگزار می شود.
 
سپهر از برگزاری همایشی با عنوان 'بیا در مورد افسردگی صحبت کنیم' با حضور مسئولان استانی و اعضای افتخاری جمعیت هلال احمر استان نیز خبر داد و یادآور شد: این همایش با حضور گروه های هدف بویژه جوانان و نوجوانان برگزار می شود و مفاهیم و اطلاعات مربوط به بیماری افسردگی و توصیه های مربوطه به شرکت کنندگان ارائه می شود.
 
وی برنامه های دیگر هفته سلامت در دانشگاه علوم پزشکی را ارائه سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه در شهرستان ها، نشست با حضور اصحاب رسانه و مطبوعات استان ایلام به منظور انعکاس اقدامات و فعالیت های حوزه سلامت و دیدار با خانواده های معظم و معزز شهدا و جانبازان دوران دفاع مقدس اعلام کرد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار