معاون دفتر جایکا(موسسه همکاری‌های بین‌المللی ژاپن) در ایران گفت: سه هزار کارمند دولت ایران در جایکا مشغول به کار هستند و تا‌کنون نیز حدود یک‌هزار کارشناس ژاپنی از سوی این سازمان به ایران سفر کرده‌اند.
کد خبر: ۴۱۱۰۵۳
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۳ 20 April 2017
به گزارش خبرنگار خبرگزاری تابناک، هیروی یوکی‌تاناکا در بازدید محمود واعظی، وزیر ارتباطات، فناوری و اطلاعات از موسسه آموزشی جهاد دانشگاهی و پارک علم و فناوری کرمانشاه که صبح امروز به همراه مسؤولان استانی صورت گرفت، افزود: جایکا نام یک سازمان دولتی مستقل بین‌المللی در ژاپن است که در زمینهٔ توسعه به دولت ژاپن و همچنین کشورهای در حال توسعه کمک می‌کند.

وی خاطر نشان کرد: این سازمان در سال 1957 در ژاپن با مرکزیت کشور ژاپن شروع به فعالیت کرده است وجایکا سعی دارد که از طریق روش‌های توسعه مشمول به مبارزه با مشکلات بپردازد یعنی در آن افرادی که با مشکلات مواجه هستند تشویق به درک مسئله می‌شوند و ضمن لذت بردن از این فعالیت، در برطرف کردن مشکلات مشارکت می‌کنند.
 
هیروی یوکی‌تاناکا تصریح کرد:ایجاد روحیه خودسازی در کشورهای در حال توسعه به منظور کاهش فقر و توسعه اقتصادی(توسعه پویا) را هدف اصلی جایکا است. 

ایشان افزودند:پروژه‌های جامع آموزشی از طریق توسعه‌ پویا فناوری و الکترونیک را در قالب برنامه‌های این سازمان  است که جایکا در بهبود کنترل برای ایجاد اقتصاد پایدار نقش مهم واساسی دارد.

به گفته این مسؤول به درخواست ایران از سال 2016 در راستای اعزام پنج کارشناس جایکا به این کشور سفر کرده اند وتوسعه ، تولید محتوای آموزش الکترونیک جزو برنامه‌های ما در این سازمان است و در مسیر ارتقاع شتاب‌هنده بانک علمی و فناوری حرکت می‌کنیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار