جانشین فرماندهی انتظامی استان ا یلام گفت: ازدواج‌های اجباری که متأسفانه در استان به دلیل بافت قبیله‌ای حاکم است یکی از بارزترین علت‌های طلاق است.
کد خبر: ۴۱۱۹۴۷
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۰ 22 April 2017

 به گزارش تابناک ایلام؛ سرهنگ حسن کاظمی در همايش پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در شهرستان دهلران اظهار کرد: آسیب‌های اجتماعی به‌عنوان اموری که نظم عمومی جامعه را به هم می‌زنند و هنجارهای آن را مورد تعرض قرار می‌دهند بسیار حائز اهمیت است و می‌طلبد تلاش‌ها در این زمینه بیشتر شود.  

وی افزود: هر جامعه متناسب با شرایط خود، فرهنگ، رشد و انحطاط خود با انواعی از انحرافات و مشکلات روبروست که تأثیرات مخربی روی فرآیند ترقی دارد شناخت چنین عواملی می‌تواند مسیر حرکت جامعه را به سویی ترقی و عامل هموار سازد.  

جانشین فرماندهی انتظامی استان ایلام به نقش خانواده در این زمینه اشاره کرد و  یادآور شد:تأثیر روابط صحیح بین والدین و فرزندان و اهمیت آن بر هیچ‌کسی پوشیده نیست و علمای تعلیم و تربیت همگی بر این باورند که نقش والدین در شکل‌گیری شخصیت کودکان و نوجوانان غیرقابل‌انکار و از مهم‌ترین عوامل در تأمین بهداشت آنان است.  

کاظمی به بیانات مقام معظم رهبری اشاره و تصریح کرد: مخرب‌ترین و مؤثرترین عامل آسیب اجتماعی تهاجم فرهنگی است و معظم له در دوره‌های مختلف به عناوین شبیه خون فرهنگی، تهاجم فرهنگی و اکنون نیز ناتوی فرهنگی هشدار داده است. 

وی خاطرنشان کرد: امروز جنگی نرم و تمام‌عیار کانون‌های خانواده را مورد هدف قرار داده و در رأس آن مادران را نشانه گرفته است.  

جانشین فرماندهی انتظامی استان ایلام بابیان اینکه هر حمله‌ای را باید پاسخ داد تصریح کرد: چون‌که هجمه فرهنگی وجود دارد باید با سلاح فرهنگی به جنگ با دشمن رفت.  

وی افزود: دشمن با ابزارهای مختلف می‌خواهد بی‌بندوباری را در خانواده‌ها رواج دهد و با این نقشه به اهداف شوم خود دست پیدا کند. 

کاظمی با اشاره به اینکه به اعتقاد من افزایش آسیب‌های اجتماعی نتیجه کمرنگ شدن باورهای دینی در جامعه است گفت: طلاق، یک زنگ خطر و یک تهاجم فرهنگی است. 

وی ادامه داد: ازدواج‌های اجباری که متأسفانه در استان به دلیل بافت قبیله‌ای حاکم است یکی از بارزترین علت‌های طلاق است.  

جانشین فرماندهی انتظامی استان ایلام افزود: اگر آسیب‌های اجتماعی و جرائم را در کنار هم قرار دهیم هرمی تشکیل می‌شود که نشان می‌دهد سرچشمه همه جرائم، آسیب‌های اجتماعی است.  

کاظمی به راهکارهای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی اشاره کرد و یادآور شد: مداخله ریش‌سفیدان و معتمدان می‌تواند در این زمینه راهگشا باشد. 


منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار