رییس شورای عالی استان‌ها تاکید کرد؛
رییس شورای عالی استان ها اعلام کرد که اگر مشکلی در یکی از استان ها پیش بیاید، دیگر استان ها نیز باید در برطرف کردن آن مشارکت کنند.
کد خبر: ۴۱۲۵۱
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۳ 30 May 2015

به گزارش خبرنگار ما ، دکتر بصیری پور، در ششمین همایش روسای شوراهای اسلامی استانهای کشور، در مردم تبریز و آذربایجان را پرچمدار مبارزه در دوره های مختلف دانست و گفت: مردم غیور تبریز، قهرمانانی همچون ستارخان و باقرخان به این کشور تقدیم کرده اند و درعرصه دفاع مقدس نیزسرداران آذربایجانی مانند شهید باکری، تجلایی و یاغچیان، همواره در خط مقدم مبارزه بوده اند. تمام اینها در کنار وجود شاعر بزرگ تبریز و ایران و علامه های نامی، دلیل ارادت ما به این شهر و استان است.

وی در ادامه به بحث شوراها پرداخت و افزود: در بحث شوراها، دو بحث شورا باوری و خودباوری وجود دارد که اگرتفکر شورا باوری نهادینه شود، شورایاری نیز محقق می گردد.

دکتر بصیری پور، تبریز را نماد شورا باوری و شورا یاری خواند و گفت: مشارکت و تعاملی که بین شورا، شهرداری و دیگر نهادهای تبریز وجود دارد، این شهر را به الگویی در زمینه تعامل و همدلی تبدیل کرده است.

رییس شورای استان خراسان مرکزی، ادامه داد: لازم می دانم که از شوراها بخواهم اطلاعات و خواسته های خود را به صورت مرتب به شورای عالی استان ها گزارش دهند تا در تصمیم گیری ها به این موارد توجه شود و این خود نوعی برقرای پیوند بین شورا و مردم است.

وی همچنین به نقش شوراها در ایجاد وحدت ملی اشاره نمود و خاطرنشان کرد: در سالی که به نام همدلی و همزبانی دولت و ملت نامیده شده است، شورا می تواند ارتباط بین دولت و مردم را تقویت کند.

دکتر بصیری پور با عنوان این مطلب که شورا ها باید از هرگونه تضاد برحذر باشند، تصریج کرد: ذات شورا به گونه ای است که هیچ گونه تعارضی را نمی پذیرد. در عین حال باید با فراهم کردن سازو کارهای لازم، سخن شوراها را به گوش مدیران دولت برسانیم.

رییس شورای عالی استان ها در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع دریاچه ارومیه اشاره کرد و گفت: اگر مشکلی برای یکی از استان ها پیش بیاید، دیگر استان ها باید به آن، به شکل موضوعی مشترک نگاه کنند و برای برطرف کردن آن همت به خرج دهند؛ مانند مسئله دریاچه ارومیه که به صورت یک معضل ملی مطرح است و هر استانی در هر زمینه ای که می تواند، باید در راستای برطرف کردن آن مشارکت کند.

دکتر بصیری پور با بیان حمایت شوراها از شهرداری ها تاکید نمود: تعامل بین شورا ها و شهرداری ها، همیشه سازنده و موثر بوده است و امیدواریم از این تعامل بالایی که بین شورای عالی استان ها وجود دارد، نهایت بهره را در راستای پیشرفت شهرها و روستاه و در نهایت کشور عزیزمان ببریم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار