استاندار اصفهان:
تابناک: استاندار اصفهان با بیان اینکه در سال گذشته ۲۵۰ هزار گردشگری خارجی از اصفهان بازدید کرده‌اند، گفت: در دولت تدبیر و امید میزان ورود گردشگران به شهر اصفهان بیش از ۲ برابر شده است.
کد خبر: ۴۱۳۰۶
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۰:۲۷ 30 May 2015
به گزارش تابناک به نقل از اداره‌کل روابط عمومی استانداری اصفهان، رسول زرگرپور در دیدار رئیس خبرگزاری ملی بلغارستان با اشاره به ظرفیت‌های بالای اصفهان در بخش‌های کشاورزی، صنعت و گردشگری اظهار داشت:‌ اصفهان پایتخت فرهنگ و تمدن ایران اسلامی بوده و در سال 2017 نیز پایتخت گردشگری جهان اسلام می‌شود.

وی با بیان اینکه در سال گذشته 250 هزار گردشگری خارجی از اصفهان بازدید کرده‌اند، افزود: در دولت تدبیر و امید میزان ورود گردشگران به شهر اصفهان بیش از 2 برابر شده است.

استاندار اصفهان یکی از بزرگ‌ترین شاخص‌های استان اصفهان را زندگی مسالمت‌آمیز مذاهب توحیدی در کنار هم عنوان و بیان کرد:‌ پیروان ادیان اسلام، مسیحیت، کلیمیت و زرتشت قرن‌ها است که در کنار هم زندگی کرده و هر سال همایش ادیان توحیدی را در استان اصفهان برگزار می‌کنند که در بازدید از کلیساهای استان متوجه می‌شوید که واقعیت‌ها تفاوت بسیاری با تبلیغات و شایعات غلط غرب دارد.

وی با بیان اینکه اصفهان در بین استان‌های تراز نخست کشور قرار گرفته، تصریح کرد: اصفهان با 14 شهر و پایتخت بزرگ دنیا خواهر‌خوانده بوده و با بسیاری از کشورهای دنیا نیز ارتباط بازرگانی و اقتصادی دارد.

زرگرپور گفت: پیش‌بینی می‌شود که پس از به نتیجه رسیدن مذاکرات هسته‌ای ایران با گروه 1+5 ارتباط استان اصفهان با کشورهای خارجی چندین برابر افزایش یابد و اصفهان در حال آماده کردن خود برای این شرایط است.

وی با اشاره به حضور بیش از 60 هیئت بازرگانی خارجی در اصفهان در 1.5 سال گذشته خاطرنشان کرد: این هیئت‌ها آمادگی خود را برای همکاری و تعاملات با اصفهان اعلام کردند.

استاندار اصفهان اظهار داشت: انعکاس واقعیت‌های ایران و مقابله با ایران هراسی که از سوی برخی رسانه‌های غربی منتشر شده از وظایف و مسئولیت‌های خبرگزاری‌های آزاد صادق و امانت‌دار است.

وی افزود: استان اصفهان هر روز و هر هفته میزبان شخصیت‌های علمی، دانشگاهی و رسانه‌ای جهان بوده، و نقش شخصیت‌های رسانه‌ای در این دیدارها بسیار مهم است.

زرگرپور با بیان اینکه برخی از رسانه‌های جهان، اطلاعات غلطی را در زمینه جمهوری اسلامی ایران و ملت ما به دنیا مخابره می‌کنند، بیان کرد: یکی از وظایف ما ارسال اطلاعات صحیح و تصویر درست از ایران برای مردم دنیا است.

وی ارتباط با رسانه‌های بین‌المللی را یکی از راه‌های مقابله با تبلیغات منفی علیه جمهوری اسلامی ایران و مردم آن برشمرد و تصریح کرد: خوشبختانه خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران با این هدف در این مسیر بزرگ، وارد شده است.

اعمال فشارها و تحریم‌ها بر مردم ایران تاثیری نگذاشته است

رئیس خبرگزاری رسمی بلغارستان در این دیدار گفت: به عنوان یک روزنامه‌نگار در سفر اخیر خود به ایران متوجه تغییرات و تحولات بسیاری در این کشور شدم و حقایق بسیاری آشکار شد.

ماکسیم منچف با بیان اینکه رفتار و منش خوب و چهره خندان مردم ایران مرا شگفت‌زده کرده، افزود: در این سفر متوجه شدم که در این مدت اعمال فشارها و تحریم‌ها بر آن‌ها تاثیری نگذاشته است.

وی به روند نامتعادل اطلاع‌رسانی در دنیای امروز و فعالیت شبکه‌های مختلف اینترنتی اشاره و خاطرنشان کرد: نبود اطلاعات صحیح و انعکاس اخبار غیر‌واقعی از رخداد‌های جهان یکی از مشکلات عرصه اطلاع‌رسانی است.

رئیس خبرگزاری رسمی بلغارستان با اشاره به اینکه مرز بین اطلاع‌رسانی درست و نادرست بسیار ظریف و باریک بوده، اظهار داشت: تقویت و توسعه گردشگری یکی از راه‌های خنثی کردن و مقابله با تبلیغات منفی است.

وی افزود: ورود گردشگران خارجی به ایران می‌تواند منعکس‌کننده واقعیت‌ها و وضعیت مناسب این کشور در سطح بین‌الملل بوده و یکی از بهترین راه‌ها برای انعکاس واقعیت‌ها توسعه گردشگری است.

منچف اصفهان را به دلیل رتبه‌های بالائی که در بسیاری از بخش‌های مختلف دارد، استانی ویژه خوانده و بیان کرد: مشکل کمبود آب در ایران به ویژه اصفهان منحصر به این کشور و این استان نبوده، بلکه در بسیاری از کشورهای اروپائی از جمله یونان نیز این مشکل وجود دارد.

وی با اشاره به وجود خواهرخوانده‌های مختلف با اصفهان تصریح کرد: بلغارستان نیز برای قرار گرفتن در بین شهرهای خواهر‌خوانده اصفهان آمادگی دارد.

رئیس خبرگزاری رسمی بلغارستان به بازدید حدود 7 میلیون نفر گردشگر خارجی از این کشور در سال گذشته اشاره کرد و گفت: مساحت بلغارستان یک شانزدهم ایران بوده و دارای 9 اثر ثبت جهانی است، بنابراین ایران با توجه به وجود جاذبه‌های فراوان گردشگری و آثار تاریخی متعدد می‌تواند در این بخش به موفقیت‌های بزرگی دست یابد.

وی خاطرنشان کرد: نقش صنعت توریسم و مبادلات فرهنگی بین گردشگران کشورهای مختلف در انعکاس واقعیت‌ها و مقابله با اسلام هراسی و ایران هراسی بسیار مهم است.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :