دبیر انجمن انبوه‌سازان اصفهان:
تابناک: دبیر انجمن انبوه سازان مسکن اصفهان گفت: وام مسکن ۶۰ میلیون تومانی در کلانشهرها تنها سبب افزایش قیمت مسکن خواهد شد و تاثیری در رونق بازار مسکن ندارد.
کد خبر: ۴۱۳۳۹
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۱:۱۰ 30 May 2015
به گزارش تابناک به نقل از مهر ، احمد تولا اظهار کرد: بر اساس آخرین دستورالعمل ابلاغی در راستای افزایش وام مسکن تا سقف ۶۰ میلیون تومان برای کلان شهرها این تصمیم نه تنها موجب خانه دار شدن مردم نمی شود بلکه تاثیری در رونق بازار مسکن نخواهد داشت.

وی بیان داشت: وام ۶۰ میلیون تومانی به افرادی اختصاص می یابد که ۲۰ میلیون تومان به مدت یکسال سپرده گذاری کنند و پس از یکسال نیز در صورتی می توانند اقدام به خرید واحد مسکونی کنند که تنها ۴۰ درصد مبلغ را از طریق وام و ۶۰ درصد مابقی را خود تامین کنند.

دبیر انجمن انبوه سازان مسکن اصفهان خاطرنشان کرد: به عنوان مثلا فردی که وام ۶۰ میلیون تومانی دریافت می کند باید یک واحد مسکونی به ارزش ۱۸۰ تا ۲۰۰ میلیون تومانی خریداری کند تا این وام به وی تعلق گیرد.

وی گفت: شاید این ضابطه برای افراد متفرقه مناسب باشد و موجب رفع مشکل ۱۵ تا ۲۰ درصد افراد متقاضی مسکن شود اما مشکلی از انبوه سازان را حل نخواهد کرد.

تولا با اشاره به اینکه برای ایجاد انگیزه در خریداران باید طرحی همچون طرح اسکان سال ۷۷ به مرحله اجرا گذاشته شود ادامه داد: یک انبوه ساز اگر بخواهد برای هر واحد ۲۰ میلیون تومان سپرده گذاری کندباید حداقل ۲ میلیارد تومان سپرده نزد بانک داشته باشد و لذا سرمایه گذار با توجه به اینکه سود سپرده خود را به طور حتم بر روی قیمت خانه محاسبه خواهد کرد در نتیجه به صورت غیر مستقیم قیمت مسکن گران می‌شود.

وی گفت: تصویب پرداخت تسهیلات ۶۰ میلیون تومانی مسکن تنها به علت اهرم فشار انبوه سازان و پیگیری های دولت بوده و به نظر می رسد تاثیری در رونق بازار نداشته باشد.

دبیر انجمن انبوه سازان مسکن گفت: برای خرید یک واحد مسکونی تازه ساخت ۱۰۰ متری حداقل هزینه مورد نیاز بیش از ۱۵۰ میلیون تومان است و عملا هیچ فردی نمی تواند با وام ۸۰ و یا ۶۰ میلیونی خانه دار شود.

وی در خصوص ضمانت های مورد نیاز برای این وام نیز گفت: هنوز دستورالعمل آن به بانک ها ابلاغ نشده است اما به طور قطع وام به فردی تعلق میگیرد که ضامن های معتبری از جمله یک کارمند دولتی داشته باشد.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار