نماینده اصلاح طلب مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: همه با هر تفکر و گرایش سیاسی باید به حفظ مصالح نظام کمک کنیم و بدانیم جز با مشارکت همه مردم کشور ساخته نمی شود.
کد خبر: ۴۱۷۲۳۵
تاریخ انتشار: ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۱ 02 May 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از ایسنا ، محمود صادقی  در مراسم گشایش انجمن فرهنگ و سیاست دانشگاه رازی کرمانشاه که با استقبال دانشجویان روبرو شد، با بیان اینکه در آستانه دو انتخابات بسیار مهم در کشور هستیم، اظهار کرد: سال 1392 مردم با حضور پرشور و حماسی خود کشور را از پیش رفتن به سمت مسیری خطرناک نجات دادند.

وی با بیان اینکه در این دولت نرخ تورم از 43 درصد به زیر 10 درصد رسیده، گفت: در طول چهار دهه گذشته تنها در چهار سال نرخ تورم تک رقمی در کشور رقم خورده که یکی از این مقاطع سال 1395 بوده است.

وی با بیان اینکه متوسط رشد جهانی در سال 2016 میلادی سه درصد بوده، گفت: طی این مدت ما به رشد هشت درصدی رسیده ایم که البته با شاخص های مختلف این رشد متفاوت است و نباید فراموش کنیم که در دولت گذشته رشد اقتصادی کشور منفی شش درصد بود.

این نماینده اصلاح طلب به وضعیت برداشت از ذخایر نفتی مشترک با کشور قطر نیز اشاره کرد و گفت: سال 1384 برداشت ما از میادین مشترک با کشور قطر برابر بود که در سال1392 برداشت ما به 50 درصد برداشت قطر تنزل کرد و با تلاش صورت گرفته در این دولت، سال گذشته برداشت ما با قطر برابر شد و امسال پیشی خواهیم گرفت.

صادقی به موفقیت های حاصل شده در عرصه بین المللی نیز اشاره کرد و گفت: با رهنمودهای حکیمانه مقام معظم رهبری و تلاش تیم دیپلماسی کشورمان به توافق عزتمندی دست یافتیم که قدرت های بزرگ دنیا حق هسته ای ما را به رسمیت می شناسند و امروز به جایی رسیده ایم که هم چرخ اقتصاد می چرخد و هم سانتریفیوژهایمان.

وی افزود: البته پیش از روی کار آمدن این دولت نیز تلاش هایی برای انجام توافق  هسته ای صورت گرفته بود، اما چون به تیم هسته ای و دولت قبل اعتمادی نبود، پرونده هسته ای از دولت گرفته شد و به شورای عالی امنیت سپرده شد، اما پس از روی کار آمدن دولت تدبیر و امید مجددا این پرونده به دولت برگشت، چون شخصی همچون آقای ظریف مسئولیت وزارت امور خارجه را عهده دار شده بود که تجربه بسیاری داشت و امتحان خود را پس داده بود.

این نماینده مجلس  ادامه داد: به رغم همه فشارهای داخلی و خارجی موفقیت های بزرگی در عرصه هسته ای بدست آمد که قابل تقدیر است.

صادقی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه متاسفانه کشور دچار فساد سیستماتیک شده، گفت: برای مقابله با فساد به یک عزم ملی نیاز داریم و باید دلایل بروز فساد شناسایی شوند، والا اینکه ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی تاسیس کنیم چاره ساز نیست.

وی با طرح این ادعا که در شهرداری تهران فساد بصورت گسترده وجود دارد، گفت: بدلیل وظیفه نمایندگی بر آن شدیم درخصوص عملکرد شهرداری تحقیق و تفحصی انجام دهیم. ابتدا فکر نمی کردم این میزان فساد در شهرداری تهران وجود داشته باشد، ولی وقتی عکس العمل شهردار و تیم او و دنباله هایی که در مجلس دارد را مشاهده کردم، مصمم شدم این کار انجام شود.

صادقی افزود: در مجلس هر هفته تقریبا یک طرح تحقیق و تفحص مطرح می شود و رای می آورد و اجرا می شود، اما در خصوص تحقیق و تفحص از شهرداری تهران بیش از شش ماه درگیر مباحث مقدماتی این کار بودیم و در کمیسیون عمران مجلس به دلایل مختلف به تعویق می افتاد و لابی شدیدی برای جلوگیری از این کار شکل گرفت. سراغ مقامات کشوری و حتی آقای عارف هم آمدند که از خیر این تحقیق و تفحص بگذریم، اما ما مصمم تر شدیم.

وی اظهار کرد: بعدها به مدارک عجیبی برخوردیم که املاک نجومی در مقابلش بسیار کوچک بود. فسادی که در شهرداری تهران در موضوع قراردادهای مشارکتی، تغییر کاربری ها و فروش تراکم وجود دارد، هر کدامش به اندازه کل املاک نجومی است.

این نماینده مجلس افزود: در بررسی ها به قراردادی رسیدیم که ارزش آن 20 هزار میلیارد تومان بود که بصورت گلوبال و بطور کلی با یک نهاد بسته شده و به آن نهاد اجازه داده شده در قالب طرح ها و پروژه های مختلفی آن را اجرا کند. وقتی هم از دوستان شورا پرسیدیم که در جریان این قرارداد هستید، گفتند که اصلا این قرارداد را ندیده ایم.

وی اظهار کرد: این روش ها که شاید اختصاص به شهرداری تهران هم نداشته باشد، فساد را راه حل می داند نه مشکل و از طریق فساد منبع درآمدشان را تامین می کنند و متاسفانه روشی است که در خیلی از دستگاه ها وجود دارد. ما نمایندگان خواستیم امسال در قالب تبصره 21 قانون بودجه جلوی این را بگیریم، اما بدلیل لابی هایی که وجود دارد نتوانستیم. 

وی در بخش دیگری از سخنانش به لزوم مشارکت حداکثری مردم در انتخابات اشاره کرد و گفت: متاسفانه کسانی هستند که مراجعه به آراء مردم را در حد ظاهری و صوری تلقی می کنند و مردم را فقط برای زمان انتخابات می خواهند.
 
وی افزود: همه با هر تفکر و گرایش سیاسی باید به حفظ مصالح نظام کمک کنیم وبدانیم جز با مشارکت همه مردم کشور ساخته نمی شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار