فرمانده مرکز بهداری جنوب نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت:
برپایی بیمارستان صحرایی در اروندکنار به همت مرکز بهداری رزمی جنوب و بسیج جامعه پزشکی خوزستانصحرایی در اروند کنار از توابع شهرستان آبادان برپا گردید
کد خبر: ۴۱۷۴۹۷
تاریخ انتشار: ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۹:۰۷ 02 May 2017
سرهنگ پاسدار احمدرضا اکبری فرمانده مرکز بهداری جنوب نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: در راستای عمل به فرمایشات مقام معظم رهبری(مد ظله العالی) و همت بسیج جامعه پزشکی سپاه حضرت ولیعصر (عج) خوزستان، یک بیمارستان برپایی بیمارستان صحرایی در اروندکنار به همت مرکز بهداری رزمی جنوب و بسیج جامعه پزشکی خوزستانصحرایی در اروند کنار از توابع شهرستان آبادان برپا گردید.

وی افزود: این کار با هدف ارائه خدمات بهداشتی، امدادی و درمانی در مناطق کم برخوردار انجام شده است که به عنوان یک تمرین و انجام رزمایش میدانی عملیات بهداشتی، امدادی و درمانی مشترک بین واحدهای کشوری و لشکری مانند دانشگاه، سپاه و تیم آموزشی هلال احمر می باشد.

اکبری با اشاره به موارد این ماموریت اظهار کرد: ما در این گونه برنامه ها، درمان بخشی از نیازمندان و ارزیابی از مدیریت بحران سازمان ها و ادارات کشور را در نظر داریم. در این کار ضمن کمک به دولت، اجرای غربالگری و احصا مشکلات منطقه مورد توجه است.

فرمانده مرکز بهداری جنوب گفت: بعد از شناسایی و مکان یابی در این مرحله با حضور میدانی در منطقه و احصا اطلاعات و آمار پاتولوژی؛ با هماهنگی هایی که با دانشکده علوم پزشکی آبادان و شبکه بهداشت انجام شد، تصمیم گرفتیم بیمارستان را از حالت عمومی به تخصصی تبدیل کنیم. در نتیجه با ارسال فرم های مشخص به خانه های بهداشت و مراکز بهداشتی، غربالگری بیماران انجام شد.

اکبری درباره چگونگی انجام این رزمایش بیان کرد: این اقدام بنا به درخواست فرمانده قرارگاه کربلا و موافقت فرمانده سپاه انجام شد که در این بیمارستان سیار صحرائی، 24 مطب تخصصی جراح مغز و اعصاب، ارتوپدی، چشم، داخلی، کلیه و مجاری ادراری، قلب و عروق، اطفال، طب فیزیکی، زنان و زایمان وجود دارد.

وی با اشاره به خدمات قابل ارائه در این بیمارستان صحرایی گفت: از جمله خدماتی که در بخش پاراکلینیکی ارائه می شود، دندان پزشکی و چشم پزشکی است که به مددجویان خدمات می دهد. همچنین مددجویان بعد از معاینه توسط چشم پزشک در همان محل برای آنها عینک ساخته می شود.

فرمانده مرکز بهداری رزمی جنوب درباره هزینه این خدمات افزود: پذیرش این بیماران رایگان است. مراجعان به صورت مکانیزه پذیرش و به درمانگاه تخصصی ارجاع داده می شوند و بعد از تکمیل نیازهای آنها از مجموعه خارج می شوند.

وی با اشاره به دیگر خدمات ارائه شده در این منطقه اظهار کرد: انجام کلاس های آموزشی-بهداشتی متناسب با بافت جمعیتی، اهدا 2هزار کوله پشتی شامل اقلام فرهنگی و بهداشتی به دانش آموزان منطقه و اجرای برنامه های فرهنگی و نمایشگاه، بخش های دیگر این رزمایش است.

اکبری درباره انجام اعمال جراحی افزود: بخشی از مددجویان در محل بیمارستان صحرائی عمل می شوند اما برخی دیگر با هماهنگی دانشکده علوم پزشکی آبادان و بیمارستان شهید دکتر بقایی در زمان بعد از برگشت از ماموریت، عمل خواهند شد.

وی با اشاره به آمار مراجعه کنندگان گفت: در اولین روز فعالیت این بیمارستان صحرایی، ویزیت  1300 نفر در سیستم ثبت و به بیش از 2 هزار نفر خدمت ارائه شد و  پیش بینی می شود تا روز اخر 20 هزار خدمت ارائه شود.

اکبری در پایان در رابطه با نوع سازه این بیمارستان صحرایی گفت: به طور معمول ما در ماموریت ها از فضاهای کانتینری و اتوبوسی استفاده می کنیم که در این ماموریت نیز از کانتینر و اتوبوس استفاده شد.
منبع: تابناک
برچسب ها: بیمارستان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار