اسحاق جهانگیری نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت: کل درآمد کشور در دوران جنگ تحمیلی گاهی به ۷ میلیارد دلار می رسید ولی کشور خوب اداره می شد.
کد خبر: ۴۱۷۵۶۲
تاریخ انتشار: ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۳:۳۲ 02 May 2017
اسحاق جهانگیری امشب در برنامه تبلیغاتی خود در شبکه اول سیما اظهار کرد: باید به مدیرانی که کشور را با این بودجه اداره می‌کردند دست مریزاد گفت.

وی افزود: ۴ میلیارد دلار صرف هزینه جنگ، ۲ میلیارد دلار صرف واردات کالاهای کوپنی می شد و با ۱میلیارد دلار کشور اداره می شد. این رقم را با ۱۲۰ میلیارد دلار مقایسه کنید.

جهانگیری با بیان اینکه در دوره اصلاحات گام‌های بسیار بزرگی در کشور برداشته شد، گفت:  برنامه سوم بهترین برنامه تاریخ ایران از نظر تدوین و اجرا بود. این برنامه در دولت اصلاح‌طلب سید محمد خاتمی نوشته شد و مجلس اصولگرای ناطق‌نوری آن را تصویب کرد.

وی همچنین تاکید کرد که تدوین سند چشم‌انداز بیست ساله در دوران اصلاحات به این دلیل بود که افق روشن‌تری برای کشور در این دوران دیده می‌شد.

جهانگیری گفت: متاسفانه بعد از اصلاحات دوران جدیدی شروع شد که در آن مسیر توسعه کشور منحرف و سرمایه‌های انسانی و مادی کشور نابود شد. هفتصد میلیارد دلار منابع این کشوررا از بین بردند.
 
 محورهای سخنرانی جهانگیری به شرح زیر است


در دوران جنگ کشور با 7 میلیارد دلار اداره شد که باید به مسئولان آن زمان دست مریزاد گفت.

از این 7 میلیارد 4 میلیارد برای پشتوانه جنگ و 2 میلیارد برای تامین کالاهای اساسی مصرف میشد در حقیقت کشور با 1 میلیارد اداره می شد.

یک سبک مدیریتی در اصفهان یاد گرفتم که همه مسائل کشور را می‌توان حل کرد.

معتقدم برنامه سوم توسعه کشور، بهترین برنامه از نظر تدوین و عملکرد، پس از انقلاب و قبل از انقلاب بوده است.

شکوفا ترین دوره در بخش صنعت دوره ی 5 ساله وزارت من بود.

در سال 1384 از میدان مشترک با قطر، مساوی برداشت می‌کردیم ولی در سال 92 آنها دو برابر از این میدان برداشت می‌کردند.

ارز می‌رفت بالا در داخل کشور، فکر می‌کردند که راه پایین آوردن قیمت ارز، 22 میلیارد دلار در بازار دوبی و استانبول فروختند که قیمت ارز در ایران پایین بیاید.
 
چه کسی فکر می‌کرد، نیروهای انقلاب و فرزندان رهبری و انقلاب رودر روی هم قرار بگیرند؛ اتفاقات عجیبی است، گفتنش دردآور است. مردم ایران به هوش باشید، مواظب باشید؛ تاریخ اینگونه نباید تکرار شود.

در مسیر توسعه قرار گرفته‌ایم؛ رونق شروع شده، رشد اقتصادی در سال جاری بالا رفته و فضای اقتصادی مثبت شده است.

ما به همه‌ی اهداف‌مان در برجام دست یافتیم. دنیا عاشق کار کردن با ایران شده و هجوم شرکت‌های غربی و شرقی برای کار کردن با ایران آغاز شده است.
بنده با شفافیت کامل مسئولین از نظر مالی موافقم، ولی همه؛ سه قوه و نیروهای مسلح. مردم باید بدانند که مسئولین چه می‌کنند.

 

وی با دفاع از برجام، گفت: با برجام ایران هراسی به ایران دوستی تبدیل شد. به بهانه‌ تحریم چه فسادهایی که اتفاق نیفتاد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار