محور ریلی اندیمشک - درود پس از 40 سال باز سازی می شود
کد خبر: ۴۱۷۷۴۶
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۲ 03 May 2017
مدیرکل راه‌آهن جنوب گفت : بیشترین مشکلی که در محور جنوب داریم در حدفاصل ایستگاه دورود به اندیمشک است که به واسطه شرایط سخت کوهستانی پس از 40 سال درحال بازسازی است بازسازی محور ریلی اندیمشک به دورود پس از 40 سال.

عبدالکریم درویش زاده  با بیان اینکه حمل و نقل یکی از پارامترهای اصلی توسعه در هر کشور است و بدون حمل و نقل خوب و آسان نمی‌توان کشوری توسعه یافته داشت افزود: حمل و نقل ریلی در میان انواع مختلف حمل و نقل از جایگاه و اهمیت خاصی برخوردار و ایمن‌ترین نوع حمل و نقل است.

وی با اشاره به این‌که حمل و نقل ریلی یک هفتم جاده سوخت مصرف می‌کند، تصریح کرد: ایمنی در راه‌آهن وحمل و نقل ریلی  نیز بیش از 50 برابر ایمنی در جاده و حمل و نقل جاده‌ای است.

مدیرکل راه‌آهن جنوب  به سهم اندک راه‌آهن در جابه‌جایی مسافر و بار در شبکه حمل و نقل کشور در مقایسه با حمل و نقل جاده‌ای اشاره کرد و گفت: حمل و نقل ریلی همواره سهم اندکی نسبت به حمل و نقل جاده‌ای در کشور داشته است ، اماقرار است سهم راه‌آهن در حمل و نقل از 11 درصد به 30 درصد تا پایان برنامه ششم توسعه برسد.

درویش زاده  با توجه به شرایط سخت و خاص اقلیمی خوزستان
و گرمای شدید هوای استان  و تردد بالای مسافران از شهرهای نزدیک به مرکز استان  افزود :  تصمیم گرفته شده است  که تعداد قطارهای محلی در استان افزایش یابد.

وی با اشاره به آمار جابه‌جایی مسافر درون استانی در خطوط ریلی راه‌آهن جنوب عنوان کرد: سالانه یک میلیون و 600 هزار مسافر در خطوط ریلی راه‌آهن جنوب جابه‌جا می‌شود.


خوزستان شش درصد شبکه ریلی کشور را در خود جای داده است و از نظر طول خط رتبه هشت کشور را به خود اختصاص داده است

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار