روزنامه غربگرای شرق مطلبی از استاد شهید مطهری درباره نفی ولایت کفار را با عکس و عنوان علی مطهری در صفحه اول خود به چاپ رساند.
کد خبر: ۴۲۱۰۰۲
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۹ 09 May 2017
به گزارش تابناک سمنان و به نقل از کیهان، این مطلب با عنوان «رابطه ولای کفار و مجالست آنها» و با رد تصویر علی مطهری منتشر و تنها با خط ریز در پایان آن قید شده؛ منبع: یادداشت‌های استاد مطهری، ج 15.

استاد شهید مطهری در این مطلب حکیمانه تصریح می‌کند: «در مقام ارتباط مسلم با کافر و مخصوصاً با اهل کتاب، ما دو مسئله داریم که یکی را قرآن خیلی اهمیت می‌دهد و یکی را مسلمین.

آنچه قرآن به آن اهمیت می‌دهد موضوع ولای اهل کتاب است و آیات قرآن در این موضوع کما و کیفا بااهمیت است. ولای اهل کتاب همان چیزی است که منجر به اسارت مسلمین و ذلت و بدبختی آنها می‌شود. قرآن می‌خواهد که ملت اسلامی مستقل و متکی به ذات خود باشد و از نظر اجتماعی این طور نباشد که با آنها وصل و از خودشان قطع کنند، در سیاست با آنها علیه مسلمین همکاری نکنند، همچنان که صفویه گاهی می‌کردند و ضعف اسلام از همان روز شروع شد... موضوعی که قرآن به آن اهمیت می‌دهد ولای کفار است؛ ولی مسلمین فعلاً چندان به این موضوع اهمیت نمی‌دهند و در مقابل پیمان‌هایی که به نفع آنها و علیه مسلمین دیگر بسته می‌شود، حساسیتی نشان نمی‌دهند و چندان منافاتی بین اسلامیت و این ولا قائل نیستند و حال آنکه قرآن می‌فرماید: و من یتولهم منکم فانه منهم و چنین کسی را از زمره مسلمین خارج می‌داند».

یادآور می‌شود روزنامه شرق یکی از روزنامه‌های بزک‌کننده سیاست‌های سلطه‌طلبانه آمریکا و غرب در طول سال‌های اخیر به ویژه حول و حوش مذاکرات هسته‌ای بوده است. از سوی دیگر باید از علی مطهری پرسید اگر حکم الهی همین است که استاد مطهری به خوبی درباره ولایت کفار و اهل کتاب فرموده- که همین است- چگونه در قبال اظهارنگرانی طیفی از دولتمردان غربی و به ویژه رئیس سازمان سیا و وزیر خارجه سابق آمریکا نسبت به سرنوشت روحانی و طیف غربگرا در ایران، نگران نشدید؟ آیا جز این است که همان‌ها و نظایر آنها- رئیس سرویس MI6 انگلیس- تصریح کردند برجام، فرصت انقلاب‌زدایی و نرمال‌سازی ایران و دور کردن آن از شعارهای انقلاب 1979 است؟

جالب اینکه علی مطهری در پاسخ معترضان که چرا برجام را در 20 دقیقه تصویب کرده بود، گفته بود 10 دقیقه هم برای تصویب برجام زیاد بود(!)
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار