مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران لرستان گفت: در عملیات‌های بیت‌المقدس ۱۶۶ و حاج‌عمران بیش‌از ۳۰۰ رزمنده لرستانی جان خود را فدای انقلاب کردند.
کد خبر: ۴۲۱۳۶۲
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۹ 09 May 2017

مراد روشنی مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران لرستان در جلسه هماهنگی برنامه‌های سوم خرداد که در استانداری لرستان برگزار شد، گفت: ایام سوم خرداد و فتح خرمشهر با دو عملیات بزرگ بیت‌المقدس و حاج‌عمران در دفاع مقدس هم‌زمان است.
 
وی با اشاره به اینکه در عملیات بیت‌المقدس ۱۶۶ نفر از رزمندگان لرستانی شهید شدند، ادامه داد: در عملیات حاج‌عمران بیش‌از ۳۰۰ رزمنده لرستانی جان خود را فدای انقلاب کردند. بیشترین آمار شهدای استان لرستان در عملیات‌ها بود.
 
روشنی با تاکید بر ضرورت پردازش درست نقش شهدا در ابعاد مختلف، اظهار کرد: دانشگاهیان و نخبگان ما باید نسبت به پردازش درست نقش شهدا ورود پیدا کنند این درحالیست که این کار توسط دستگاه‌های مختلف فرهنگی نیز باید انجام شود.


وی ادامه داد: نمایشگاه عکس «فتح خرمشهر» توسط بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان بروجرد، برگزاری بزرگداشت شهدای عملیات بیت‌المقدس در سالن شهدای دورود، تجلیل از خانواده‌های شهدای سوم خرداد در قالب طرح سپاس از دیگر برنامه‌های بنیاد شهید و امور ایثارگران لرستان در ایام سوم خرداد خواهد بود.
 
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران لرستان تاکید کرد: باید کتاب‌هایی که با موضوع شهدا چاپ می‌شوند به‌گونه‌ای باشند که نسل جوان ما به‌عنوان یک کتاب مرجع از آن استفاده کند.



اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار