کد خبر: ۴۲۲۸۱۵
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۰ 12 May 2017

مدیر کل اقتصادی و امور بین الملل استانداری سیستان و بلوچستان گفت: از محورهای برنامه راهبردی استان می توان به توسعه روابط خارجی، توسعه و تقویت زیرساخت های اقتصادی، توجه به معادن و اکتشافات، توسعه شیلات و آبزی پروری و توجه به فعالیت های مرزی به ویژه بازارچه ها و پایانه های مرزی اشاره کرد.

به گزارش ایسنا- منطقه سیستان و بلوچستان علیرضا نورا در شورای اقتصاد مقاومتی استان افزود: دولت یازدهم با مدنظر قرار دادن توسعه زیرساخت های اقتصادی در استان گام های ارزنده را در پیشرفت منطقه و تغییر نگاه به استان برداشته است. 

نورا بیان کرد: در این راستا امسال نیز یک برنامه راهبردی برای اقتصاد استان در قالب 15 محور رونق تولید و ایجاد اشتغال با حمایت از تولید و حفظ واحدهای تولیدی و مشکل دار، توسعه صادرات غیر نفتی، جلب و جذب سرمایه گذاری جدید، تقویت اقتصاد مرز و توجه به مرزنشینان تهیه شده است. 

وی با اشاره به اقدامات دولت یازدهم در سیستان و بلوچستان در زمینه کاهش بیکاری گفت: با انجام طرح های اقتصادی کلان در این استان ضمن رشد بسیار خوب در بسیاری از شاخص ها نرخ بیکاری استان با وجود افزایش در کشور 2.7 درصد کاهش داشته است. 


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار