در اعتراض به تایید صلاحیت افراد مسئله‌دار و دارای پرونده از سوی هیات نظارت تهران
اعضای هیأت عالی نظارت بر انتخابات شوراهای آذربایجان‌شرقی در اعتراض به تایید افراد مسئله‌دار و داری پرونده از سوی هیات مرکزی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی کشور امروز استعفا دادند.
کد خبر: ۴۲۳۵۰۹
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۰:۰۹ 13 May 2017
 در حالی که امروز سومین روز تبلیغات انتخابات پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر است اما هنوز پرونده تائید صلاحیت کاندیداها در تبریز بسته نشده و هر روز اخبار جدیدی به گوش می‌رسد.

در روزهای گذشته با وجود اینکه کاندیداهای دارای پرونده و مسئله‌دار توسط هیأت نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهرستان تبریز و هیأت عالی نظارت بر انتخابات شوراهای آذربایجان‌شرقی ردصلاحیت شده بودند، با نفوذ برخی افراد این نامزدها توسط هیأت نظارت مرکزی تهران تائید صلاحیت شدند.

این امر در حالی است که گفته می‌شود چند نفر از نامزدهای مسئله‌دار و دارای پرونده که توسط هیأت نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهرستان تبریز و استان به دلیل داشتن پرونده و اعلام آن از سوی مراجع چهارگانه رد شده بودند، امروز توسط هیأت مرکزی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی کشور تائید صلاحیت شدند که وجی از اعتراض‌ها را به دنبال داشت.

گزارش فارس حاکی است، در چند روز گذشته هیات مرکزی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی کشور چندین نفر افراد دارای مسئله دار و دارای پرونده را با توجه به این در تبریز و استان از سوی هیات نظارت رد شده بودند با فشار و بی توجهی به استعلام مراجع چهارگانه تایید صلاحیت کرده است.

 امروز سلمان خدادادی رئیس هیأت عالی نظارت بر انتخابات شوراهای آذربایجان‌شرقی به همراه الله قلی‌زاده و رضا علیزاده عضو هیات در نامه ای به رئیس هیات مرکزی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی کشور اعلام کردند:  افرادی که با اخذ استعلامات قانونی از مراجعه چهارگانه و کاملا منطبق بر قانون رد صلاحیت شده بودند از سوی آن هیات بدون بررسی پرونده و با بی توجهی به نظرات هیات هالی استان و مراجع چهارگانه تحت فشار افراد و اشخاص غیرمسوول به صورت فلی و غیر اصولی تایید صلاحیت کردند، در اعتراض شدید به اقدامات غیرقانونی و غیراصولی و نادیده گرفتن زحمات چندین ماهه هیات های استان و بی توجهی به نظر مراجع چهارگانه افکار عمومی و مطالبات مردم استعفای خود را اعلام می‌داریم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :