مدیرکل امور اجتماعی استانداری آذربایجان شرقی از دستگیری 12 تبعه بیگانه تکدی گر در تبریز خبر داد.
کد خبر: ۴۲۳۵۱۲
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۰:۱۱ 13 May 2017
حسن استوار آذر در دومین جسه کودکان خبابانی و متکدیان استان با اشاره به بخشی از اقدامات انجام شده در این راستا پس از استقرار دولت یازدهم و تاکید بر نفش مهم سازمان های مردم نهاد استان در راستای کاهش تعداد و ساماندهی کودکان کار و خیابانی، اظهار کرد: سیمای فعلی شهر تبریز به دلیل وجود کودکان کار در مرکز و حاشیه این کلانشهر قابل قبول نیست و باید نهادهای مسئول در این زمینه اقدامات عملیاتی مناسب‌تری انجام دهند. 
  
وی ادامه داد: تعداد کودکان کار تبریز و برخی از شهرستان‌های استان در سال 95 نسبت به سال قبل، افزایش یافته بود و پیش بینی می‌کنیم اگر اقدامات عملیاتی‌تری از سوی متولیان امر در این خصوص انجام نشود با روند روبه افزایش کودکان کار در آینده نزدیک مواجه خواهیم شد. 
  
وی با بیان اینکه صحنه‌های آزاردهنده از کار توسط کودکان باید از چهره شهر حذف شود، تصریح کرد: حمایت از اقشار ضعیف و کم درآمد، یکی از مهم ترین اهداف دولت یازدهم است و اگر فردی استحقاق حمایت داشته باشد از سوی دستگاه‌های حمایتی مورد حمایت قرار می‌گیرد. 
  
مدیرکل امور اجتماعی استانداری آذربایجان‌شرقی با تاکید بر لزوم همکاری بین بخشی تمامی دستگاه‌های اجرایی و سازمان های مردم نهاد، گفت: انتظار داریم صدا و سیما و رسانه‌ها نیز در این مسیر، یارای دولت باشند و به مردم آموزش‌های لازم در راستای عدم اعتماد کامل به برخی افراد ناشناس در قالب تکدی‌گر و اقشار کم درآمد را ارایه دهند. 
  
استوار آذر اظهار کرد: امروز 12 نفر اتباع بیگانه تکدی‌گر در استان دستگیر شده‌اند و در روزهای اخیر نیز دو کودک تبعه بیگانه دستگیر و توسط دستگاه‌های ذیربط به اردوگاه ورامین منتقل شده‌اند تا پس از طی تشریفات قانونی از طریق پلیس اینترپل به کشورهای همسایه در شرق کشور بازگردانده شوند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :