کد خبر: ۴۲۳۶۶
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۰:۱۱ 01 June 2015

عضو هیات رییسه و نماینده مردم تبریز،اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی از تصویب و ابلاغ قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر و ارتقای نظام مالی کشور در مجلس خبر داد و اعلام کرد: با تصویب این قانون مشکل فعالیت صنایع غیرآلاینده در حاشیه شهرها حل شد.

محمد حسین فرهنگی روز دوشنبه در نشست با صاحبان صنایع و واحدهای صنعتی منطقه کجوار تبریز،اظهار کرد : در گذشته واحدهای صنعتی و صنایع به لحاظ زیست محیطی برای استقرار و فعالیت در حاشیه و حوالی شهرهای بزرگ مشکل داشتند .

وی افزود : با تصویب و ابلاغ این قانون با شرایط ذکر شده، مشکل واحدهای صنعتی و صنایع حایز شرایط رفع می شود .

فرهنگی گفت: بر اساس قانون جدید رفع موانع تولید رقابت پذیر و ارتقای نظام مالی کشور، ادامه فعالیت واحدهای تولیدی موجود و دارای مجوز از مراجع قانونی ذیربط در حریم شهرها و کلان شهرها و محدوده روستاها در صورتی که به تشخیص سازمان حفاظت محیط زیست آلاینده نباشند بلامانع است .

رییس سازمان صنعت،معدن و تجارت آذربایجان شرقی نیز در این نشست گفت: حدود 200 واحد صنعتی در منطقه کجوار تبریز مستقر هستند که برای حفظ واحدهای صنعتی بدون ایجاد آلایندگی تلاش شده است .

نجاتی بر حفظ شرایط موجود صنایع و واحدهای صنعتی استان به لحاظ زیست محیطی تاکید کرد .

حمید قاسمی مدیرکل حفاظت از محیط زیست آذربایجان شرقی هم در این نشست گفت : ادامه فعالیت های صنایع و واحدهای صنعتی مورد تاکید است به شرطی که آلاینده تشخیص داده نشوند .

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار