مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری هرمزگان با بیان اینکه مصرف مواد دخانی در هرمزگان رو به افزایش است، گفت: عرضه قلیان در پارک‌ها و بوستان‌ها کاربری اصلی این اماکن را تحت‌الشعاع قرار داده است.
کد خبر: ۴۲۷۹۰
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۶ 02 June 2015
به گزارش تابناک - جزیره، مرتضی محمودزاده پیش از ظهر امروز در همایش روز ملی پیشگیری و مبارزه با دخانیات بیان داشت: متأسفانه عمده مصرف‌کنندگان مواد دخانی در جامعه، قشر جوان هستند به همین منظور نیاز است ذائقه جوانان را با افزایش نشاط اجتماعی تغییر دهیم.
 
وی افزود: آنچه واقعیت جامعه را نشان می‌دهد، این است که تاکنون عملکرد مناسبی در جهت پیشگیری از مواد دخانی نداشته‌ایم.
 
مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری هرمزگان تصریح کرد: مصرف دخانیات در استان هرمزگان نیز روند رو به رشدی داشته و این ناشی از خلأ قانونی نیست چون قانون جامع مبارزه با مواد دخانی در سال 85 توسط مجلس تدوین و توسط دولت ابلاغ شده است.
 
محمودزاده ادامه داد: در اجرای این قانون ناقص عمل شده و اگر امروز پارک‌ها و اماکن تفریحی ما از مصرف قلیان‌ها با تنباکوهای رنگارنگ با مواد شیمیایی پر شده است، دلیل عمده آن می‌تواند عدم ضمانت اجرایی کامل قانون مزبور باشد، لذا نیاز است مسئولان به این اپیدمی که روند رو به رشد دارد توجه و اهتمام جدی‌تری داشته باشند.
 
وی اظهار داشت: امروزه مصرف قلیان در بین زنان و دختران 2.5 برابر افزایش پیدا کرده و روزانه تعداد قلیان‌های زیادی در پارک‌ها و اماکن تفریحی مصرف می‌شود و وضعیت تفریحی و ورزشی پارک‌ها را تحت‌الشعاع قرار داده که باید در جهت پیشگیری از این مشکل کار فرهنگی انجام داد.
 
مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری هرمزگان خاطر نشان کرد: ضمن اینکه باید توجه داشته باشیم که کار فرهنگی نیز سخت و پیچیده است اما با استفاده از ظرفیت تمامی دستگاه‌های متولی و سازمان‌های مردم نهاد می‌توان به وضعیت مشکلات و معضلات اجتماعی فائق آمد.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار