معترضان به نتیجه انتخابات شورای اسلامی تبریز:
به دنبال دست‌کاری صلاحیت نامزدهای شورای اسلامی شهر تبریز و در ادامه اعلام اسامی منتخبان این دوره شورا، جمعی از نامزدها با حضور در فرمانداری خواستار رسیدگی به تخلفات شدند.
کد خبر: ۴۲۹۰۳۵
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۹ 23 May 2017
به گزارش تابناک تبریز، ظهر امروز دوم خردادماه جمعی از کاندیداهای شورای اسلامی در اعتراض به نتایج آراء انتخابات شورای شهر تبریز در فرمانداری جمع شده و جلسه‌ای را با فرماندار تبریز برگزار کردند که در ادامه، نتایج جلسه و اعتراضات برخی از کاندیداها آورده شده است.

نوای‌باغبان: خواستار ارائه آرا به تفکیک هستیم

علی نوای‌باغبان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار کرد: ما خواستار ارائه آرا به تفکیک مدارس و مساجد هستیم تا هر کاندیدا با مشاهده نتایج آرا وضعیت خود را ارزیابی کند.

وی با بیان اینکه اگر آرای هر شعب به دست نامزدها برسد طبق آن می‌توانند اعتراض و شکایت کنند، گفت: نمایندگان هر کاندیدا در شعب حضور داشته و همه مسائل را مشاهده کرده‌اند.

کاندیدای معترض به نتایج انتخابات با اشاره به اینکه هنوز تفکیک مساجد و مدارس مشخص نشده و نمی‌توان به صورت قطعی گفت که انتخابات مشکوک بوده است، اظهار کرد: ما فقط می‌خواهیم اطلاعاتی که نمایندگان با ما داده‌اند را با اطلاعت تک تک صندوق‌ها انطباق دهیم تا اگر مغایرتی داشت مقدمه‌ای برای شکایت فراهم شود.

وی با اشاره به اینکه فرماندار تبریز نیز قول شفاف‌سازی را داده است، گفت: انتخابات تا تأیید هیأت نظارت که تا به حال تأیید نکرده است، منتفی بوده و مشکل اصلی هم این است که چون هیأت نظارت استان وجود ندارد هیأت نظارت بر شهرستان نیز وجود ندارد و خودشان نیز اعلام می‌کنند که انتخابات را تأیید نکرده‌اند.

نوای‌باغبان اعلام کرد: رئیس هیأت نظارت آقای سلمان خدادادی اعلام کرده است که هیچ وظیفه در انتخابات نداشته است پس می‌توان گفت که این انتخابات با مشکل روبه رو است.

بجانی: انتخابات این دوره شورا مهندسی شده بود

حجت‌الاسلام روح الله بجانی در رابطه با حضور خود در فرمانداری به خبرنگار فارس گفت: این انتخابات مهندسی شده بود و مطمئنا شبهات زیادی را خواهد داشته است.
وی با بیان اینکه افرادی که در سال ۸۸ مدعی بودتد تقلب شده  نتوانستند کاری از پیش ببرند، ادامه داد: مستندات زیادی در خصوص تقلب انتخاباتی در این دوره وجود دارد و هر جوابی که دریافت می‌کنیم سربالاست.
کاندیدای معترض خاطرنشان کرد: در این تقلبات فقط متهم فرماندار نیست بلکه پشت پرده وجود داد و حتی لیست امید در یکی از مجموعه‌های بهزیستی تشکیل جلسات فراوانی داده بود و ساماندهی شده بود.
وی افزود: آرا به صورت حقوق‌های نجومی این افراد به صورت آرای نجومی وجود داد.
بجانی یادآور شد: اسناد در دست ما به صورت افراد و نمایندگان بودند که هفت نفر از ناظران شهود عینی هستند که چگونه به تعداد لیست افراد را اضافه می‌کردند.
وی افزود: اطلاع رسانی نمایندگان به ما، منجر به اعتراضات شد که برای سرپوشی به موضوع آن افراد را از شعب بیرون انداختند.

جهانگیری:سوءاستفاده برخی افراد از خلاءهای قانونی مشهود است

روح‌الله جهانگیری نیز در راستای اعتراض خود به نحوه شمارش آرا گفت: در این دوره از انتخابات تخلفات زیادی مشاهده شده است و نظارت شهرستانی دقت لازم را نداشته و نظارت استانی هم وجود نداشت تا اعتراض خود را به آنها بدهیم.

وی با تاکید به سوءاستفاده برخی افراد از خلاءهای قانونی گفت: درخواست شمارش مجدد آرا را داشتیم.

کاندیدای معترض به نبود هیأت نظارت استانی اشاره کرد و گفت: وقتی چنین هیأتی تیست، انتخابات حتما دارای مشکل و تقلب خواهد بود.

 

تحفه:معتقدیم در تفکیک و تجمیع آرا مشکل وجود داشته است
رسول تحفه در گفت‌وگو با خبرنگار فارس به اعتراض  نسبت به آرای خود اشاره کرد و گفت: معتقدیم در تفکیک و تجمیع آرا مشکل وجود داشته، در شمارش نیز مشکلاتی وجود داشته زیرا تمام نمایندگان کاندیدا را زمان شمارش از آن محل دور کرده‌اند.
وی افزود: یکی از نمایندگان من را به زور به یک کلاسی فرستاد در حالی که نامه رسمی از فرمانداری داشت.

کاندیدای معترض با بیان اینکه طبق قانون نمایندگان حق حضور تا آخرین لحظه از شمارش آرای انتخابات را داشته‌اند، گفت: شکایتی در این خصوص به هیأت نظارت شهرستان داشتم که رسیدگی نکردند و مناسفانه هیأت نظارت استانی هم وجود ندارد تا به خواسته‌های ما رسیدگی کند.

وی افزود: ارکان انتخابات درست نیست و هیأت نظارتی وجود نداشته که انتخابات برگزار شود و صحت انتخابات زیر سوؤال رفته است.

تحفه یادآور شد: تا این لحظه تعداد آرا را به تفکیک نداریم و آرا به هیچ نامزدی روشن نکرده‌اند و یک نتیجه کلی گفته‌اند که این قابل قبول نیست.

 

جعفری:نمایندگان در شمارش آرا برگه‌ها را به نمایندگان نشان نداده‌اند

محمدحسین جعفری در خصوص اعتراض خود گفت: در محل شعب هر نامزد نماینده‌ای داشت که برای هر کدام مشکلاتی ایجاد کرده و آنها را از شعب بیرون انداخته‌اند.

وی با بیان اینکه طبق گزارش نمایندگان در شمارش آرا برگه‌ها را به نمایندگان نشان نداده‌اند و در کل گفته‌اند که کدام کاندیدا چه مقدار رای آورده است، گفت: متاسفانه در رابطه با اسم‌های مشابه نیز روند مختلفی صورت گرفته زیرا 11 هم‌فامیلی من در انتخابات شرکت کرده که معلوم نیست با آن آرای بدون کد چه برخوردی شده است.

جعفری یادآور شد: در خصوص نام خودم در حدود ۱۷ هزار رای با نام جعفری بدون کد وجود دارد که معلوم نیست تکلیف آنها چگونه بوده است.

نامزد معترض به نتایج انتخابات شورای شهر تبریز تاکید کرد: اسنادی داریم که صورت‌جلسه با آنجه در سیستم وجود دارد، متفاوت است و از این رو در فرمانداری حاضر شده‌ایم.

وی با بیان اینکه اگر می‌خواهیم انتخابات شورای شهر نیز همانند انتخابات مجلس شورای اسلامی زیرسوؤال نرود، خواستار رسیدگی به این موضوع و شفاف‌سازی هستیم.

این نامزد معترض افزود: اگر به این اعتراضات رسیدگی نشود، زخمی بر دولت تدبیر و امید خواهد بود که مردم با نگاه خدشه‌دار شدن اعتماد خود به انتخابات خواهند نگریست.

جعفری خطاب به نمایندگان مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی گفت: اگر به این موضوع رسیدگی نکنند بدانند که از آرای مردم صیانت نکرده‌اند و دو سال دیگر در پای انتخابات نیز انتظار هیچ حمایتی از ما نداشته باشند.

وی متذکر شد: با اسناد موثق ادعا می‌کنیم که آرای اعلام شده در شعب مخدوش بوده و برایمان قابل قبول نیست.

این نامزد معترض خاطرنشان کرد: اگر دولت امید در تلاش برای ایجاد امید در بین مردم است باید در مقابل ایجاد دست‌کاری در انتخابات پاسخگو باشد.

وی افزود: فرماندار باید دو مسئله آرای نامزدها و موضوع هیأت نظارت را روشن کند.

آهور: باید مشکلات هیأت نظارت قبل از انتخابات حل می‌شد

ایران آهور دیگر نامزد معترض به نتایج آرا گفت: با توجه به تأیید صلاحیت برخی نامزدها، هیأت نظارت استعفا داده و این مشکل بزرگی در انتخابات بوده است.
وی با بیان اینکه در جریان موضوعات پیش آمده نبودم ولی استعفای هیأت نظارت استان نشان از وجود برخی شبهات داشت، گفت: باید مشکلات هیأت نظارت قبل از انتخابات حل می‌شد زیرا برگزاری انتخابات بدون هیأت نظارت صحیح نبوده و قانونی نیست.
عضو فعلی شورای شهر با اشاره به اینکه به هر حال با وجود همه این مشکلات انتخابات برپا شد، تاکید کرد: نمایندگان کاندیداها در شعب حاضر بوده و برخی تخلفات را گزارش داده‌اند و حتی روز انتخابات، تبلیغات، پخش شیرینی و شربت از طرف برخی از نامزدها نیز صورت گرفته است.
وی با تاکید به اینکه باید تفکیک آرا شود تا دیگر جای شک و شبهه نباشد، گفت: تا وقتی لیست تک تک صندوق‌ها را نمی‌دهند در این انتخابات شک و شبهه وجود دارد و فرمانداری موظف است به این موضوع رسیدگی کند.

چمنی: در این دوره از انتخابات میزان اعتراضات بسیار بالاتر از سایر دوره‌ها بود

اسماعیل چمنی عضو فعلی شورای شهر و معترض به نتیجه انتخابات در خصوص اعتراض خود بیان کرد: طبق اطلاعاتی که به صورت کلی به کاندیداها داده‌اند، باید برای شفاف‌سازی میزان تفکیک شده مساجد و مدارس نیز اعلام شود.
وی با بیان اینکه در این دوره از انتخابات میزان اعتراضات بسیار بالاتر از سایر دوره‌ها بوده است، گفت: باید متولیان و مسؤولان امر شفاف‌سازی کنند زیرا این مطالبه طرفداران نامزدهاست و شمارش مجدد آرا نیز حق مسلم است زیرا تعداد معترضان بسیار زیاد است.
چمنی با اشاره به اینکه فقط دو روز مهلت اعتراض وجود دارد، گفت:حاضران خواسته‌های دسته جمعی از فرمانداری و هیأت مرکزی دارند که باید به خواسته آنها رسیدگی شود تا در آرامش نسبی موضوع حل و فصل شود زیرا خواسته نامزدها نیز غیرقانونی نیست.
وی یادآور شد: اکثر نامزدها به جابه جایی آرا معترض هستند که باید مقامات قضایی، متولیان امر و نمایندگان مجلس به این وضوع ورود کنند./فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :