رییس اتاق بازرگانی ایران مطرح کرد:
رئیس اتاق بازرگانی ایران گفت: ما گرفتار تولید مازاد در حوزه ی اقتصادی هستیم و تنها پیشرفت توسعه ی کشور را تکثر گرایی می دانیم که در این زمینه اتلاف منابع صورت گرفته است.
کد خبر: ۴۳۰۲۷۱
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۱ 26 May 2017
به گزارش خبرنگار خبرگزاری تابناک از کرمانشاه، غلامحسین شافعی در نشست فعالان اقتصادی با حضور اعضای کمیسیون مجلس شورای اسلامی در سالن اجتماعات اتاق بازرگانی استان ، اظهارداشت: ما در کشور با واحدهای صنعتی مازاد مواجه ایم و دارای واحدهایی  هستیم که عده ای ار آنان غیر فعال  است.

 وی با بیان اینکه به نظر می رسد باید برنامه ایی بلند مدت وغیر قابل تغییر داشته باشیم که در جهت رفع مسایل و‌مشکلات اولویت های مناسب را مشخص کنیم، افزود: سالیانه از ابتدا تا انتهای سال برای رفع مشکل چهارتا پنج برنامه را مشخص و اجرا کنیم که تا چه اندازه موجب رفع مشکل می شود.

 رئیس اتاق بازرگانی ایران خاطرنشان کرد:ما ۱۰ موضوع را دراین زمینه اعلام کرده ایم که اگر هرکدام از آنها در اولویت قرار دهیم سبب تاثیر گذاری روشن بر اقتصاد می شود، که یکی ازآن موضوعات طرح * تحول یارانه ی دولتی * است.

وی با اشاره به اینکه نظر اصلی بخش خصوصی این است که باید اقتصاد کشور بدون نفت اداره شود، تصریح کرد: هزینه های جاری را نباید از محل درآمد نفتی تامین کنیم، بلکه هزینه هایجاری از محل درآمد مالیات تامین شود.

شافعی تشریح کرد: هدف از اقتصاد مقاومتی این است که ما  در مقابل تکانه ها و شوکه های احتمالی تاب آوری اقتصادی داشته باشیم، که مالیات دربرابر شوکه های مثبت و منفی در حوزه ی اقتصاد سبب تاب آوری می شود.

این مسئول ارشد خاطر نشان کرد: در مسئله ی مالیات نظام تشخیص و وصول لازم است دچار تحول شود، که امیدواریم برای انجام اقدامات در حوزه های مختلف و اقتصادی به اقتصادی به این مسئله توجه شود، هرچند عده ای در شفافیت و صداقت عمل می کنند ولی توجه شود که نهادهای قدرتمند و ثروتمند از پرداخت مالیات شانه خالی  نکنند و جور آنان را افراد ی نکشند که در کار خود صداقت دارند.

وی با بیان اینکه اگر نظام آماری درست و شفافی وجود نداشته باشد باید برای آن برنامه ی مناسبی در نظر گرفته شود، چراکه کار ارزشمند مجلس تکیه به فضای کسب و کار بوده اما نتایج آن قابل قبول نبوده و در در بین ۱۳۸ کشور درجایگاه ۹۷ دنیا قرار گرفته ایم که دولت ، مردم ضرر کرده و در این زمینه فساد اشاعه می یابد.

شافعی در پایان تاکید کرد: اقتصاد ایران از تکیه به نفت باید به تحول جدید برسد، که می توان غبار ناملایمات را در شرایط کنونی تغییر داد که اگر چنین باشد به سوی ایران توسعه یافته پیش خواهیم رفت.‌

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار