مدیرکل گمرک استان همدان بابیان اینکه صادرات از گمرک همدان ۲۹ درصد افزایش‌یافته است گفت: بر اساس آمار گمرک استان همدان تا پایان اردیبهشت‌ماه امسال ۲۳ میلیون و ۳۸۵ هزار دلار کالا از گمرک به سایر کشورها صادرشده است.
کد خبر: ۴۳۳۰۲۷
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۷ 30 May 2017
مدیرکل گمرک استان همدان از افزایش ۲۹ درصدی صادرات از گمرک همدان تا پایان اردیبهشت‌ماه در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته خبر داد.

به گزارش تسنیم، جمال خشوعی اظهار داشت: وی با اعلام اینکه صادرات در این مدت در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 29 درصد افزایش داشته است، تصریح کرد: تلاش گمرک استان همدان بر تسهیل روند صادرات توسط تجار بومی است تا بتوان میزان صادرات کالا از گمرک همدان را افزایش دهیم.

خشوعی درباره آمار واردات از گمرک استان همدان نیز گفت: از ابتدای سال تا پایان اردیبهشت‌ماه امسال ۱۲ میلیون و ۲۳ هزار و ۹۹۷ دلار کالا به وزن هزار و ۷۹۳ تن وارد کالا وارد همدان شده است.

وی عنوان کرد: کالاهای وارداتی بیشتر مواد اولیه و خطوط تولید بوده که این میزان واردات ازنظر ارزشی ۴۲۵ درصد و وزنی ۲۳۵ درصد افزایش داشته است.

مدیرکل گمرک استان همدان بیان کرد: در دو سال گذشته هیچ‌گونه کالای لوکس و مصرفی وارد گمرک همدان نشده و تماماً واردات مواد اولیه و خط تولید بوده که نشان از رونق فضای کسب‌وکار و رونق اقتصادی استان دارد.

وی اظهار داشت: در راستای حمایت از تولید و صادرات اجرای دقیق سامانه جامع امور گمرکی طی سال ۹۵، ۳۰ دوره آموزشی به میزان ۴٬۲۴۰ نفر ساعت برای کارکنان گمرک همدان برگزار شد.

خشوعی بیان کرد: در ضمن چندین دوره آموزشی هم برای توجیه صادرکنندگان و تجار استان در همدان و شهرستان‌های همدان با همکاری صنعت، معدن و تجارت استان برگزار شد.

خشوعی تأکید کرد: بدیهی است طبق سنوات قبل، این گمرک آمادگی دارد در هر ساعت از شبانه‌روز و حتی روزهای تعطیل به صادرکنندگان خدمات ارائه دهد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار