رئیس دفتر مقام معظم رهبری به منظور معارفه نماینده جدید ولی فقیه در آذربایجان شرقی دقایقی قبل با استقبال مسئولان ارشد آذربایجان شرقی وارد تبریز شد.
کد خبر: ۴۳۴۳۶۱
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۶ 02 June 2017
 حجت‌الاسلام والمسلمین محمد محمدی گلپایگانی رئیس دفتر مقام معظم رهبری به منظور معارفه نماینده جدید ولی فقیه در آذربایجان شرقی دقایقی قبل وارد تبریز شد.

وی افزود: مطلع هستید که تغییر و تحولی در امر امامت جمعه و نمایندگی ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی روی داد، حضرت آیت‌الله مجتهدشبستری به دفعات از مقام معظم رهبری تقاضا کرده بودند با توجه به کسالتی که دارند، ایشان را از نمایندگی ولی‌فقیه‌ای استان معاف کنند زیرا از ابتدای عزیمت آیت‌الله ملکوتی به قم، حضور آیت‌الله شبستری به دلیل گرفتاری‌های زیادی که در تهران داشته و دارند، برای چند ماه بیشتر نبود.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی‌گلپایگانی خاطرنشان کرد: با به وجود آمدن شرایط خاص و از آنجا که حضرت آقا همیشه توجه خاصی به آیت‌الله شبستری داشتند از این رو با درخواست ایشان برای معاف شدن از این مسؤولیت خطیر امام جمعه و نمایندگی ولی فقیه در استان موافقت کردند و بر همین اساس به ایشان ابلاغ شد در اولین فرصت بعد از انتخابات این امر انجام خواهد شد.

وی با بیان اینکه آیت‌الله شبستری بیش از 22 سال مسئولیت نمایندگی ولی فقیه و امامت جمعه تبریز را برعهده داشتند، تصریح کرد: با توجه به شرایط خاص آیت‌الله شبستری، مقام معظم رهبری با معافیت وی از مسئولیت امام جمعه و نمایندگی ولی فقیه موافق کردند.‌

حجت‌الاسلام محمدی‌گلپایگانی با بیان اینکه ‌حجت‌الاسلام آل‌هاشم با توجه به اصالت آذری و درخشش در مسئولیت‌های قبلی به عنوان نماینده ولی فقیه و امام جمعه تبریز انتخاب شدند، ‌اضافه کرد: قرار شد وی به تبریز تشریف بیاروند و ‌فکری هم ان‌شاالله برای ارتش می‌شود‌‌.

بر اساس این گزارش، شرکت در جلسه شورای اداری جهت برگزاری مراسم معارفه و حضور در نمازجمعه از جمله برنامه های حجت‌الاسلام گلپایگانی در تبریز است.

امروز نخستین نماز جمعه حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی آل‌هاشم است که مقام معظم رهبری دهم خرداد ماه حکم وی را برای نمایندگی خود در آذربایجان شرقی و امامت جمعه تبریز صادر کردند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :