مدیرعامل جمعیت هلال احمر آذربایجان غربی:
مدیرعامل جمعیت هلال احمر آذربایجان غربی گفت: برای پیشگیری موثر از اعتیاد باید به آموزش جوانان درجهت افزایش خود مراقبتی توجه جدی کرد تا درنتیجه این آموزش شاهد کاهش گرایش به اعتیاد در جوانان و نوجوانان و نیز تغییر نگرش و تقویت رفتارهای محافظت کننده میان آنها باشیم.
کد خبر: ۴۳۵۱۲۲
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۴ 03 June 2017
به گزارش تابناک آذربایجان غربی:

حسن محمودی  اظهار داشت: به دنبال همکاری سازمان جوانان جمعیت هلال احمر و ستاد مبارزه با مواد مخدر طرح ملی پیمان در سطج کشور و استان با همکاری داوطلبان جوان این سازمان در حال اجرا است.

وی به علت نامگذاری این طرح اشاره کرد و افزود : پیمان مخفف «پیشگیری موثر از اعتیاد در جهت نشاط اجتماعی» می‌باشد که امیدوار هستیم با اجرای این طرح شاهد افزایش نشاط در بین جوانان بوده و نسبت به کاهش اعتیاد در میان این قشر جامعه حساس باشیم، چراکه داشتن آینده‌ بهتر در گرو داشتن جوانان سالم است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر آذربایجان غربی تصریح کرد: با توجه به ماموریت اصلی سازمان جوانان یعنی تربیت و آموزش جوانان و ارتقاء سطح دانش آنان جهت انجام فعالیت‌های بشردوستانه و امدادی، با همکاری ستاد مبارزه با موادمخدر اقدام به اجرای این طرح ملی کرده‌ایم، برای تسهیل اجرای این طرح در سطح استان 50 نفر از اعضای هلال احمر در دوره‌های آموزشی طرح ملی پیمان شرکت کرده‌اند که این 50 نفر نیز به عنوان سرتیم 49 نفر دیگر را یارگیری خواهند کرد.

وی ادامه داد: بعد از تشکیل گروه‌های هفت نفره توسط هر سرتیم که این هفت نفر دیگر نیز خود سرگروه شش نفر دیگر خواهند بود و این رویه ادامه پیدا می‌کند تا 2 هزار و 500 نفر از جوانان سطح استان آموزش ببینند و ما را در تحقق اهداف والای جمعیت هلال احمر که حمایت از زندگی و سلامت انسان‌ها یکی از آن اهداف است یاری کنند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر آذربایجان غربی به اهداف این طرح اشاره کرد و گفت: هدف از برگزاری دوره‌های آموزشی در طرح پیمان افزایش خودمراقبتی و کاهش گرایش به اعتیاد در نوجوانان وجوانان و تغییر نگرش و تقویت رفتارهای محافظت‌کننده در میان آن‌ها است، که درراستای تحقق این امر لوح‌های فشرده آموزشی برای توانمندسازی کارکنان و اعضای داوطلب این سازمان در حوزه پیشگیری اولیه از اعتیاد در نظر گرفته شده‌ است.

محمودی ادامه داد: بعد از یارگیری هر سرتیم و سرگروه، با اعضای این طرح ملی جلسات هم‌اندیشی برگزار خواهد شد تا بهترین ایده‌ها و طرح‌ها انتخاب شوند، طرح‌ها و ایده‌های منتخب در جشنواره که در استان برگزار خواهد شد به عنوان ایده‌های برتر مطرح می‌شوند.

منبع/فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار