رئیس هیأت‌ کوهنوردی و صعودهای ورزشی استان قم گفت: متاسفانه خودروی حامل کوهنوردان گروه سپهر قم واژگون شد اما جای نگرانی نیست و حادثه دیدگان درمان شده‌اند.
کد خبر: ۴۳۵۹۱۱
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۲:۱۸ 06 June 2017
به گزارش تابناک قم، کوهنوردی از جمله هیأت‌‌های ورزشی فعال در استان قم است که اگر چه در بخش قهرمانی چندان خبری از آن نمی‌شنویم اما ورزشکاران خاص این رشته تقریبا هر هفته برنامه‌های متنوعی را به صورت تفریحی و همگانی در قالب صعود به قلل مختلف برگزار می‌کنند.

در واقع کوهنوردی یکی از ورزش‌های تقریبا تفریحی است که البته برای عده زیادی نیز به عنوان یک حرفه و رشته ورزشی اصلی به شمار می‌رود و به همین منظور عبور از مسیرهای فنی در کوهستان با استفاده از وسایل فنی و مواجهه با مسیرهای سنگی و یخی از جمله برنامه‌های هفتگی علاقمندان به کوه‌نوردی در استان قم است.

سفر کوهنوردان قمی به نقاط مختلف ایران و خارج از کشور

کوه‌پیمایی به معنای راه‌پیمایی در کوه در بسیاری از هفته‌ها موجب می‌شود تا قمی‌های علاقمند به این رشته یا ورزشکاران حرفه‌ای آن حتی پا را فراتر از قم گذاشته و به شهرها و استان‌های دیگر و همچنین به خارج از کشور سفر کرده و صعود به قلل جدیدی را تجربه کنند.

گاهی در این برنامه‌ها یا صعودها حوادثی رخ می‌دهد که متاسفانه جان عده زیادی از فعالان این رشته ورزشی را به خطر می‌اندازد و موجب نگرانی اهالی ورزش به ویژه خانواده آنها می‌شود، نظیر حادثه واژگونی خودروی حامل کوهنوردان استان قم که دو روز قبل در حوالی استان زنجان رخ داد.

حادثه برای کوهنوردان گروه سپهر قم

کوهنوردان قمی که در قالب یک گروه راهی استان زنجان شده بودند تا بر اساس برنامه‌ریزی از قبل صورت گرفته یکی از قلل این استان را فتح کنند، در مسیر زنجان به دندی دچار سانحه شدند و این حادثه منجر به زحمی شدن تعداد زیادی از آنها و نگرانی اهالی این رشته شده است.

دندی یکی از شهرهای غربی استان زنجان است که فاصله آن تا زنجان حدود ۱۰۰ کیلومتر است در ۳۰ کیلومتر غرب آن بزرگترین معدن سرب و روی خاورمیانه قرار دارد و در همسایگی دندی منطقه حفاظت شده انگوران قرار گرفته که دارای تنوع حیوانات بسیار غنی است و در ماه‌های گرم سال، علاقمندان به طبعیت‌ به ویژه کوهنوردان را جذب خود می‌کند.

مصطفی‌لو: حادثه‌دیدگان به شکل سرپایی درمان شده‌اند

بعد از این حادثه به سراغ رئیس هیأت‌ کوهنوردی و صعودهای ورزشی استان قم رفتیم تا از وضعیت کوهنوردان قمی حادثه دیده جویا شویم که مهدی مصطفی‌لو در این خصوص اظهار کرد: مینی‌بوس حامل گروه کوهنوردی سپهر قم که در یک برنامه گردشگری و کوهنوردی خارج از استان، راهی زنجان شده بود به علت نقص فنی در محور زنجان به شهر دندی متاسفانه واژگون شد.

وی خاطرنشان کرد: این حادثه ساعت هفت صبح چهاردهمین روز خرداد ماه اتفاق افتاده است، اما جای نگرانی در مورد وضعیت کوهنوردان گروه سپهر وجود ندارد، چهار نفر از حادثه‌دیدگان به شکل سرپایی درمان شده‌اند و بقیه نفرات نیز در سلامت به سر می‌برند.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار