مسوول کمیته داوران هیأت‌ فوتبال استان قم خبر داد
مسوول کمیته داوران هیأت‌ فوتبال استان قم گفت: سه دوره داوری فوتبال بعد از ماه مبارک رمضان با حضور مدرس فدراسیون به میزبانی قم برگزار می‌شود.
کد خبر: ۴۳۵۹۱۵
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۷:۳۳ 06 June 2017
به گزارش تابناک قم، حسین چراغیان اظهار کرد: برای افزایش تعداد داوران فوتبال و همچنین بالا بردن دانش داوران فعال این رشته چند دوره داوری پیش‌‌بینی کرده‌ایم که شامل دوره‌های درجه سه، درجه دو به یک و درجه یک به ملی می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: درخواست موافقت با برگزاری این دوره‌ها را به فدراسیون فوتبال ارسال کرده‌ایم و به شکلی برنامه‌ریزی شده که این دوره‌ها را بعد از ماه مبارک رمضان برگزار کنیم زیرا مسابقات استانی سال 1396 بعد از این ماه مبارک آغاز می‌شود و داوران فوتبال قم عملا به صورت رسمی وارد فعالیت‌های مهم این سال می‌شوند.

چراغیان در ادامه راجع به تست‌گیری از داوران فوتبال استان قم، بیان کرد: روز پنج‌شنبه چهارم خرداد ماه نخستین مرحله تست‌گیری از داوران فوتبال قم صورت گرفت، ضمن اینکه ساعت ۲۳ شامگاه هجدهمین روز خرداد نیز از داورانی که در مرحله نخست موفق نبودند یا غیبت داشتند، در زمین چمن مصنوعی مجموعه ورزشی شهید حیدریان تست‌گیری مجدد انجام خواهد شد.

مسوول کمیته داوران هیأت‌ فوتبال استان قم ابراز کرد: تعداد ۲۷ داور رده‌های مختلف سنی که موفق به سپری کردن هر دو مرحله تست‌گیری شده باشند را به فدراسیون فوتبال معرفی خواهیم کرد تا با برنامه‌ریزی کمیته داوران این فدراسیون از آنها در قضاوت مسابقات کشوری سال جاری استفاده شود.

وی خاطرنشان کرد: از لیست داوران منتخب فوتبال قم برای فستیوال کشوری این رشته که در واقع سرمایه‌گذاری کمیته داوران فدراسیون فوتبال برای قضاوت در مسابقات رده‌های سنی مختلف فوتبال کشور و میادین بین‌المللی هستند، یک داور از قم حضور خواهد داشت.

چراغیان در ادامه از حضور رئیس دپارتمان داوری فدراسیون فوتبال در قم خبر داد و یاد آور شد: حسن کامرانی‌فر روز چهارشنبه هفته جاری به منظور آموزش و به روز رسانی مرور قوانین داوری فوتبال برای داوران فوتبال استان، میهمان این کمیته خواهد بود.

وی اضافه کرد: با توجه به انجام صحبت‌های اولیه، ان‌شاءالله امسال یک داور فوتبال و یک داور فوتسال به نمایندگی از داوران شایسته و توانمند استان قم در لیست داوران الیت کشور قرار می‌گیرند تا شاهد قضاوت آنها مسابقات بین‌المللی فوتبال و فوتسال باشیم.

مسوول کمیته داوران هیأت‌ فوتبال استان قم در پایان راجع به داوران قضاوت کننده در رقابت‌های فوتسال جام رمضان در نقاط مختلف قم، اظهار کرد: پنج سالن ورزشی شهر قم برگزار کننده رقابت‌های جام رمضان هستند و به طور میانگین هر شب تعداد ۱۵ بازی به انجام می‌رسد و ۳۰ داور معرفی شده از سوی این کمیته قضاوت رقابت‌ها را انجام می‌دهند.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار