حجت‌الاسلام ذوالنور:
نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی گفت: ۱۴ کشور ظرف مدت کوتاهی در ارتباط با عمل نکردن به تعهدات سند ۲۰۳۰ از یونسکو تذکر گرفته‌اند چرا می‌گویید سند ۲۰۳۰ تعهدآور نیست.
کد خبر: ۴۳۵۹۱۶
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۷:۳۴ 06 June 2017
به گزارش تابناک قم، حجت‌الاسلام‌والمسلمین مجتبی ذوالنور در  شبستان حرم حضرت معصومه (س) برگزار شد، با اشاره به اینکه پانزدهم خرداد سال 42 نقطه عطف مهمی در ایجاد و پیروزی انقلاب بود، اظهار داشت: انتصاب ولی امر مسلمین و شخصیتی که توانست خلأ امام راحل (ره) را پر کند و دوران سخت بعد از امام(ره) را هدایت کند یک انتصاب الهی بود.

وی بابیان اینکه 15 خرداد از اهمیت بالایی برخوردار است، افزود: امام خمینی (ره) فرمودند" اگرچه 15 خرداد مردم را عزادار کرد ولی به مردم بیداری بخشید و نظام استکبار را توانست برملا کند".

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه 15 خرداد نقطه آغازین انقلاب اسلامی است، خاطرنشان کرد: با شرایطی که رژیم شاهنشاهی در کشور ایجاد کرده بودند مردم هرروز شاهد ترویج قانون غربی در کشور بودند درواقع به‌نوعی مردم شاهد قانون کاپیتولاسیون بودند اما 15 خرداد نقطه آغاز انقلاب اسلامی بود.

وی بابیان اینکه شاه می‌خواست بزر اختلاف را بین علما و مراجع در قم بکارد، عنوان کرد: در سفری که شاه به قم داشت می‌خواست با برخی از علما و مراجع دیدار کند درواقع می‌خواستند بین علما اختلاف ایجاد کنند اما مراجع و علما با هوشمندی تمام شاه را به ملاقات نپذیرفتند.

ذوالنور تصریح کرد: صحبت از درخطر بودن اسلام و صحبت علیه اسرائیل و آمریکا ازجمله کارها و تعهداتی بود که رژیم شاهنشاهی در آن دوران می‌خواست از مبلغان روحانی بگیرد.

وی با اشاره به اینکه امام خمینی (ره) در مقابل لایحه انجمنی و ولایتی ایستاد و بیانیه داد، خاطرنشان کرد: مردم شاهد بودند که دو روز بعد از بیانیه‌ای که امام (ره) صادر کردند که درواقع مصادف با 15 خرداد سال 42 بود رژیم شاهنشاهی امام (ره) را دستگیر و به تهران بردند.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بعد از دستگیری و منتقل شدن امام(ره) به تهران ساعت هفت صبح حرکت پرخروش مردم در قم آغاز شد و تا ساعت پنج صدای گلوله به گوش می‌رسید درواقع برای نخستین بار بود که شهر قم پرواز جنگی هوایی را به خود می‌دید که بیش از 400 نفر در آن روزبه شهادت رسیدند.

وی بیان کرد: 16 خرداد شهرهایی مانند شیراز، تبریز و کاشان به طبع قم و ورامین قیام کردند و شعله‌ای دیگر به دامان رژیم شاهنشاهی انداختند.

ذوالنور بابیان اینکه وجود رهبری یک از عناصر مهم در انقلاب اسلامی است، تصریح کرد: در تاریخ انقلاب هر جا که اسلام آسیب‌دیده یا رهبری وجود نداشته و یا دشمنان مردم را از رهبر خود جدا کرده بودند مانند قصه شهید نواب صفوی که چنین اتفاقی سبب شد تا پیوند میان مردم و رهبری گسسته شود.

وی با اشاره به یکی دیگر از عناصر مهم پیروزی در بهمن 57، خاطرنشان کرد: مردم به‌تنهایی و بدون رهبری نمی‌توانند نقش خود را ایفا کنند بنابراین یکی از ویژگی‌های 15 خرداد تلفیق رهبری با مردم بود.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی ایمان مردم در به ثمر رسیدن پیروزی انقلاب مدنظر قرارداد و عنوان کرد: انگیزه، ایمان، معنویت و جوهره دینی ازجمله ویژگی‌های مهمی بود که در وجود مردم بود که امام با این ویژگی‌های مردم توانست آنان را با تکیه‌بر دین‌باوری حرکت دهد.

وی بیان کرد: تا زمانی که سه عنصر رهبری، مردم و معنویت در کنار یکدیگر هستند، ادامه انقلاب اسلامی تضمین‌شده است.

ذوالنور بابیان اینکه مسئولان امروز را باید باروحیه انقلاب بسنجیم، تصریح کرد: مگر در مصوبه انجمن‌های ایالتی و ولایتی چه چیزی وجود داشت که امام خمینی(ره) در مقابل با آن ایستاد، اما امروز بعضی‌ها در فتنه 88 شعار نه غزه نه لبنان جانم فدای ایران را سر می‌دهند.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: چرا مقام معظم رهبری بر فراموش‌نشدن فتنه تأکید می‌کنند و چرا برخی افراد نطق خود را با سلام بر سران فتنه آغاز می‌کنند؟.

وی تصریح کرد: یکی از سران فتنه که امروز آزاد است فردی بوده که در طول این چند سال واسطه‌های فراوانی فرستاده تا با مقام معظم رهبری پنج دقیقه دیدار داشته باشد اما مقام معظم رهبری با هنوز با ایشان دیداری انجام نداده‌اند.

ذوالنور خاطرنشان کرد: امروز ما شاهد آن هستیم که برخی افراد عقلانیت را سازش با دشمن و عدول از ارزش‌های دینی و اسلامی می‌دانند و فکر می‌کنند که می‌شود با آنان تعامل برقرار کرد، اما رهبر معظم انقلاب این بیان را دیروز در سخنرانی خود تصریح کردند.

وی با اشاره به اینکه امام خمینی(ره) با تکیه‌بر مردم نظام سلطه را به زمین کوباند، ابراز کرد: افرادی هم پیدا می‌شوند که روحیه انقلابیگری و اعدام‌های قاتلان را زیر سؤال ببرند، و مقام معظم رهبری در این رابطه فرمودند نباید جای جلاد و شهید عوض شود. 

نماینده مردم قم بابیان اینکه گذشته را با خرید رأی زیر سؤال نبرید، عنوان کرد: اگر دستگاه قضایی وظیفه خود را انجام نمی‌داد اکنون چه چیزی دیگر باقی‌مانده بود.

وی با اشاره به اینکه خط امام راحل(ره) معلوم و مشخص است، تصریح کرد: چرا برخی امروز خط امام را یدک می‌کشند اما در مقابل اصول امام(ره) قد علم می‌کنند.

ذوالنور بابیان اینکه فریب‌کاری‌ها می‌تواند در قشر ناآگاه تأثیرگذار باشد، بیان کرد: چرا بیان می‌کنید که یا مردم باید به برخی‌ها رأی دهند یا جنگ را بپذیرند، چرا نظام سلطه باید از شما حمایت کند مگر امام (ره) نفرمود اگر دشمن از شما تعریف کرد در حقانیت خود شک کنید.

وی با اشاره به اینکه اکنون رسالت ما رسالت سنگینی است، عنوان کرد: باید مشکلات اقتصادی کشور را حل کنید، امروز خیل عظیمی از جوانان در اثر بیکاری افسرده می‌شوند، همچنین چرا آمار طلاق در تهران به 40 درصد رسیده است.

نماینده مردم قم بابیان اینکه چرا چراغ خاموش سند 2030 را امضا کرده‌اند، ابراز کرد: 14 کشور ظرف مدت کوتاهی در رابطه با عمل نکردن به تعهدات سند 2030 از یونسکو تذکر گرفته‌اند چرا می‌گویید تعهدآور نیست.

وی با اشاره به اینکه رقص شمشیر برای دزدیدن دلارها انجام می‌شود، خاطرنشان کرد: تکرار این حرکت وقیحانه حیثیت دشمنان را بیشتر به باد خواهد داد.

ذوالنور بابیان اینکه امروز مشمولیت ما سنگین است و مجلس باید به وظیفه خود عمل کند، تأکید کرد: هنگامی‌که ائمه جمعه از سند 2030 انتقاد می‌کنند چرا برخی آنان را طلبه ساده و بلندگو به دست می‌خوانند.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار