انتقال یک بخش مهم درمانی از وسط شهر به 18 کیلومتری اصفهان؛
تابناک: با وجودی که امروزه با شیوع بیماران روانی بیش از پیش مواجهیم و امروز باید اورژانس روانپزشکی از یکی به دو یا حتی چند تا توسعه می‌یافت اما این در حالی که دانشگاه علوم پزشکی اصفهان به دنبال تعطیلی کامل اورژانس روانپزشکی از مرکز شهر اصفهان است.
کد خبر: ۴۳۹۹۷۸
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۷ 12 June 2017
به گزارش تابناک اصفهان، وقتی صحبت از اورژانس و بیمار اورژانسی  می‌شود یعنی دسترسی آسان وفوری به یک مرکز درمانی برای درمان بیمارانی که نیاز سریع به دریافت اقدامات درمانی دارد.

اما این در حالی که دانشگاه علوم پزشکی اصفهان این امر را نادیده گرفته است و بدنبال انتقال بخش اورژانس روانپزشکی در ۱۸ کیلومتری جاده اصفهان- نجف آباد است.

در حال حاضر هفت ماه است که بخش اورژانس روانپزشکی زنان در مرکز شهر و داخل بیمارستان خورشید تعطیل شده است و این در حالی که هیچ جایگزینی برای بستری این بیماران از سوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در نظر گرفته نشده است.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در حالی امکان توسعه بخش اورژانس روانپزشکی بیمارستان خورشید را غیرممکن دانست که صحبت سر توسعه این بخش نیست و آنچه گروه روانپزشکی این دانشگاه طی هفت ماه بدنبال آن بودند بازسازی بخش اورژانس روانپزشکی زنان است که از در این مدت درب آن بسته شده است.

اینکه چرا دانشگاه علوم پزشکی اصفهان زیر بار بازسازی این بخش نمی‌رود و اینکه نه توسعه بلکه تنها بخش قبلی را بازسازی کنند آیا سرآغازی است که کاملا بخش روانپزشکی را از این بیمارستان حذف و بیماران روانی حاد و مزمن را به در حالی به دو بیمارستان فارابی و مدرس ارجاع دهند که هم کمتر خانواده‌ای زیر بار بستری بیمار خود در بیمارستانی می رود که خارج از شهر هست و هم پزشکان متخصص روانپزشکی عضو دانشگاه حاضر به حضور در این بیمارستان ها هستند و بیشتر ترجیح میدهند بیماران خود را که سالها در بیمارستان خورشید ویزیت می‌کردند در مطب خود و در داخل شهر ویزیت کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار