روز اخطار مجلس به دولت
آخرین جلسه علنی بهارستان در خردادماه یکی از پرحاشیه ترین جلسه‌های مجلس دهم بود، در این جلسه نمایندگان ملت اخطارهای بسیاری به دولت دادند و کارتا جایی پیش رفت که خواستار پاسخگویی رئیس جمهور در پیشگاه ملت شدند.
کد خبر: ۴۴۱۲۴۵
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۵ 14 June 2017
سوال از روحانی
 
 روزنامه صبح نو نوشت: آخرین جلسه علنی بهارستان در خردادماه یکی از پرحاشیه ترین جلسه‌های مجلس دهم بود، در این جلسه نمایندگان ملت اخطارهای بسیاری به دولت دادند و کارتا جایی پیش رفت که خواستار پاسخگویی رئیس جمهور در پیشگاه ملت شدند.
 

طرح سؤال از روحانی
 
بعد از آن اما  ۸۷ نماینده مجلس با امضای نامه‌ای خواستار سؤال از رئیس‌جمهور درصحن علنی در خصوص  مؤسسات مالی و اعتبار غیرمجاز مانند کاسپین، آرمان و فرشتگان شدند که متن کامل آن به شرح زیر است:
 
«هیات‌رئیسه محترم مجلس شورای اسلامی به استناد اصل 88 قانون اساسی، سؤال ذیل از رئیس‌جمهور با امضای نمایندگان تقدیم می‌شود، مستدعی است اقدام مقتضی و قانونی انجام شود.
نظر به مشکلاتی که برای سهامداران برخی از مؤسسات اعتباری مانند کاسپین، آرمان، ثامن‌الحجج و غیره در چند سال اخیر پدید آمده و ریشه اصلی آن نقص در نظارت بانک مرکزی بوده است و از طرفی مجلس نمی‌تواند از رئیس بانک مرکزی سؤال کند و توضیحات و رفتار ایشان نیز قانع‌کننده نبوده است و از طرف دیگر حقوق مردم نیز در حال ضایع شدن است، لذا از رئیس محترم جمهور تقاضا داریم پاسخ قانع‌کننده‌ای به نمایندگان ارائه نمایند، گرچه قبول داریم که نقطه آغازین این مشکل قبل از دولت فعلی بوده است.»
 
آقای جبار کوچکی‌نژاد عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در گفت‌وگو با  «صبح نو»  درباره جزئیات سؤال از رئیس جمهور گفت: مؤسسات مطرح شده در طرح سؤال از رئیس جمهور آسیب‌های جدی به اقتصاد کشور وارد کردند که برخی از آنها حتی پا را فراتر گذاشته و دست به پولشویی می‌زنند.
 
این نماینده مجلس تاکید کرد: بر اساس قانون سؤال از رئیس جمهور به 75 امضا احتیاج دارد که تا کنون بیشتر از این تعداد امضا پای این طرح وجود دارد و تمامی نمایندگان از طیف‌های سیاسی مختلف خواستار پاسخگویی رئیس جمهور به این سؤال هستند.
 
کوچکی نژاد خاطرنشان کرد: طرح سؤال از رئیس جمهور، در این مورد طرحی سیاسی نیست و به همین دلیل بسیاری از اعضای فراکسیون امید هم پای این طرح را امضا کرده و خواستار پاسخگویی رئیس جمهور هستند تا مشکلات مردم هر چه سریعتر حل شود.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار