استاندار کرمانشاه گفت: استانداري كرمانشاه مديريت مرز پرويزخان را با هدف توسعه بيشتر به گمرك ايران واگذار كرد و از اين مجموعه انتظار دارد روند ساماندهي مرز پرويزخان را با شتاب بيشتري دنبال كند.
کد خبر: ۴۴۱۶۴۴
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۳ 15 June 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به از نقل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری کرمانشاه؛ دکتر رازانی در دومین نشست کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی و روابط خارجی استان کرمانشاه اظهار داشت: توسعه تجارت و صادرات يكي از اركان اقتصاد مقاومتي است كه به عنوان يك اولويت جدي و يك استراتژي از سوي دولت تدبير و اميد دنبال مي شود.

وي افزود: استان كرمانشاه داراي يك مرز طولاني با قسمت عربي و كردنشين كشور عراق است و بايد تمام توان خود را به كار گيريم تا بيشترين بهره را از اين پتانسيل ارزشمند در راستاي توسعه كرمانشاه و ايجاد رونق اقتصادي شاهد باشيم.

استاندار كرمانشاه در ادامه مرز پرويزخان را يكي از مهم ترين مرزهاي كشور معرفي كرد و گفت: طي سال هاي گذشته اقدامات بسياري براي توسعه این مرز صورت گرفته است به
گونه اي كه دومین مرز گمرکی به لحاظ ارزشی صادرات در كشور محسوب مي شود.

اين مقام عالي استان يادآور شد: ظرفیت هاي مبادلاتي اين مرز متناسب با پتانسيل هاي مبادلاتي استان نيست و به همین دلیل اين مجموعه نيازمند ساماندهي بهتر و بيشتر است.

دكتر رازانی افزود: استانداری کرمانشاه با یک تصمیم ارزشمند، مديريت مرز پرويزخان را به گمرک واگذار كرد و انتظار مي رود گمرک روند ساماندهي اين مرز مبادلاتي مهم را با سرعت و جديت بيشتري دنبال كند.

وي از طرح جامع پرویزخان به عنوان یک طرح مناسب یاد کرد و گفت: مطالعات اين طرح انجام شده و باید هر چه سريعتر توسط گمرك مصوب و سپس اجرا شود.

این مقام عالي استان افزود: با رايزني ها و پيگيري هاي صورت گرفته سال گذشته یک تیم كاري مهم از سوي گمرك ايران به استان آمدند و نشست هايي براي ساماندهي گمرك پرويزخان برگزار شد. حاصل كار اختصاص 4 میلیارد تومان براي ساماندهي اين مجموعه در سال جاري بوده است.

دكتر رازاني اين ميزان از اعتبار را براي ساماندهي مجموعه كافي ندانست و گفت: ساماندهي معابر و محوطه مجموعه و همچنين تكميل زيرساخت هاي رفاهي و خدماتي گمرك پرويزخان نيازمند اختصاص اعتبارات بسيار بيشتري است و به همين منظور به زودي نشست ديگري را با رئيس گمرك ايران برگزار مي کنیم.

وي تصريح كرد: اعتبارات گمرك به تنهايي كافي نيست و مديريت ارشد استان در تلاش است از محل اعتبارات استاني به توسعه اين مجموعه مهم كمك كند.

دكتر رازاني توسعه صادرات كالاهاي توليد شده در استان را يكي از برنامه هاي مديريت ارشد استان عنوان كرد و گفت: توسعه روند صادرات كالاهاي توليد شده در استان بستر ساز توسعه و رونق اقتصادي هرچه بيشتر كرمانشاه است.

استاندار كرمانشاه در بخش ديگري از سخنانش اظهار داشت: بنا بر گزارشات ارايه شده توسط گمرك ارزش صادرات كالاهاي صادر شده از استان در 2 ماه ابتدایی سال گذشته حدود 160 میلیون دلار بوده است که اين رقم در 2 ماهه ابتدايي امسال 156 ميليون دلار بوده است.

اين مقام عالي استان تصريح كرد: باید به گونه اي برنامه ريزي كنيم كه ميزان صادرات كالاهاي توليدي در استان هر ساله افزايش بيشتري داشته باشد. 

وي رفع مشكلات مرزهاي استان را از ديگر برنامه هاي در دست اقدام در حوزه اقتصادي عنوان كرد و گفت: هیئتی از طرف استانداری كرمانشاه به بررسي ميداني از وضعیت بازارچه‌ها و گمركات مرزي استان پرداخته و گزارش مدوني از مشكلات و مسايل موجود را ارايه كرده است.

دكتر رازاني افزود: درهمين راستان نشستي با حضور مرزباني و ديگر دستگاه هاي ذي ربط برگزار شد و تصميمات و هماهنگي هاي لازم پيرامون ورودي و خروجي هاي مرز پرويزخان و استقرار تاكسي در محوطه اين مجموعه براي جابجايي تجار صورت گرفت. در نشست هاي آتي نيز مشكلات ديگر مرزها به ويژه مرزهاي خسروي و سومار بررسي مي شود.

در ادامه این نشست گزارش آخرین وضعیت طرح جامع پرویزخان، گزارش اقدامات صورت گرفته برای ایجاد رویه ترانزیت کالا در مرز پرویزخان و همچنين گزارشي از وضعيت مبادلات تجاري استان در دوماهه اول امسال ارايه شد.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار