مدیر کل شیلات استان کرمانشاه گفت:سرانه مصرف آبزیان استان در سال 93 به هشت کیلوگرم رسید و این عدد در حال حاضر حدود 9 کیلوگرم است.
کد خبر: ۴۴۲۱۷۴
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۳ 16 June 2017
تولید بیش از 16 هزار تنی محصولات شیلاتی در استان کرمانشاه


به گزارش خبرنگارخبرگزاری تابناک، سید فرزاد افضلی در جمع خبرنگاران افزود: در حال حاضر سرانه مصرف آبزیان در کشور 10.5 کیلوگرم است و بر اساس برنامه ها قرار است در سال جاری به یازده کیلوگرم برسد در حالیکه سرانه مصرف آبزیان در دنیا را 19.2 کیلوگرم است.

وی خاطر نشان کرد: مجموع تولیدات شیلاتی استان کرمانشاه در سال گذشته  16 هزار و 150تن بوده است.

افضلی تصریح کرد:سالانه 3300 تن انواع ماهیان گرمابی در استان کرمانشاه تولید می‌شود و از حیث تولید این نوع از ماهی جایگاه رتبه نخست کشور را در بین استان های غیر ساحلی در کشور داریم.

وی تاکید کرد:میزان تولید سالانه ماهیان سردابی در استان کرمانشاه  یازده هزار و 425 تن  است که از حیث تولید این نوع از محصولات شیلاتی نیز در رتبه پنجم کشور قرار داریم.

مدیر کل شیلات استان کرمانشاه ابراز داشت: با پرورش ماهی در کاسه دو سد مخزنی غیر شرب زاگرس گیلانغرب و شهدای گمنام(تنگ حمام) سرپل‌ذهاب با ظرفیت تولید 500 تن ،باید در استان به ظرفیت هزار تنی در این زمینه برسیم  در تلاش هستیم تا کار پرورش ماهی را در کاسه دو سد جامیشان سنقر و زمکان شهرستان دالاهو نیز داشته باشیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار