امام جمعه تبریز:
امام جمعه تبریز به سخنان رهبری در جمع کارگزاران اشاره کرد و گفت: مقام معظم رهبری فرمودند که امسال پدیده انتخابات را در کشور داشتیم که با آن انتخابات قدرت نظام را به همه نشان دادیم و به هر کسی که رأی داده باشند، یک کار مشترک انجام داده‌اند.
کد خبر: ۴۴۲۳۰۸
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۸ 16 June 2017
 حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم امروز در خطبه‌های نماز جمعه تبریز با عرض تسلیت به مناسبت شهادت حضرت علی(ع)  اظهار داشت: امروز ۲۶ خردادماه مصادف با سالروز شهادت شهدای طلایه‌داران آفتاب حزب مؤتلفه اسلامی است و سالروز شهیدان بخارایی، امانی، صفارهرندی و نیک‌نژاد است که برای انقلاب جانفشانی کرده‌اند.

امام جمعه تبریز به سخنان رهبری در جمع کارگزاران اشاره کرد و گفت: مقام معظم رهبری فرمودند که امسال پدیده انتخابات را در کشور داشتیم که با آن انتخابات قدرت نظام را به همه نشان دادیم و به هر کسی که رأی داده باشند، یک کار مشترک انجام داده‌اند.

وی با بیان اینکه ۴۱ میلیون نفر در انتخابات شرکت کرده و به نظام اسلامی رای دادند، افزود: رهبر فرزانه انقلاب تاکید فراوان داشتند که مردم را از همدیگر جدا نکنید زیرا دشمن ایران با همه ایران دشمن است و مردم را از هم جدا نباید کرد.

حجت‌الاسلام آل‌هاشم به حفظ تاثیر انسجام و اتحاد تاکید کرد و گفت: از دولت منتخب در دوره جدید تقاضا می‌کنیم به بحث اقتصاد مقاومتی، اشتغال و تولید داخلی توجه داشته باشند.

وی با اشاره به ایثارگری شهدای حزب موتلفه گفت: ۲۶ خرداد سال 44 یادآور سحرگاه خونینی است که رژیم ملعون شاه چهار نفر از اعضای متدین را به جرم حمایت از اسلام ناب محمدی و دفاع از امام خمینی (ره) به میدان تیر فرستاد و در مقابل، آنها با دلی آرام و لبی پرخنده به استقبال شهادت رفتند و جاودانه تاریخ شدند تا راهشان همچنان در این حزب ادامه داشته باشد.

نماینده ولی فقیه در استان به روز جهاد کشاورزی اشاره کرد و افزود: با فرمان حضرت امام خمینی(ره) روز ۲۷ خرداد ماه را روز جهاد کشاورزی اعلام شد که به حق نامگذاری شایسته‌ای بوده است.

وی ابراز کرد: نقش جهاد سازندگی در کنار سپاه و نیروهای مسلح در هشت سال دفاع مقدس هیچ‌گاه فراموش نخواهد شد،کارنامه سراسر جهاد آنها نشان از تلاش و سخت‌کوشی دارد که جهادگران گمنام با تلاش در تمام عرصه‌ها به صورت گمنام در سخت‌ترین شرایط بزرگ‌ترین موانع را از جلوی راه اسلام برداشتند.

حجت‌الاسلام آل‌هاشم خاطرنشان کرد: جهاد سازندگی را رهبر کبیر انقلاب جهاد بی‌سنگران نامیده است و همه با چشم ناظر فداکاری برادران جهادگر استان آذربایجان‌شرقی بودیم که در برابر محرومیت‌زدایی، توسعه و عمران به سمت خودکفایی حرکت کردند.

وی ادامه داد: در حال حاضر جهاد سازندگی شاهد فداکاری جهادگرانی است که در رفع مشکلات چه تلاش‌هایی می‌کنند.

خطیب جمعه تبریزی ۳۱ خرداد سالروز شهادت شهید چمران را یادآور شد و گفت: شهید چمران برای مقابله با رژیم به مصر رفت و دوره‌های آموزشی را در آنجا گذراند و سپس به لبنان رفت، بعد از ۲۲ سال دوری از وطن به ایران برگشت و فداکاری‌های عظیمی در هشت سال دفاع مقدس و توطئه‌های دشمن علیه ایران انجام داد و در ۳۱ خرداد سال ۶۰ در دهلاویه به شهادت رسید که این روز را به نام بسیج اساتید هم نامگذاری کردند.

وی با اشاره به ارج نهادن مقام معظم رهبری به دیپلمات‌های کشور گفت: رهبر فرزانه انقلاب در آن دیدار فرمودند که برجام را با شرایط پذیرفته بودند و نباید در دولت جدید چنین اشتباهی ایجاد شود.

خطیب جمعه تبریز بیان کرد: رهبر انقلاب اسلامی تاکید فراوان در خصوص اینکه آمریکا نظام جمهوری اسلامی را نمی‌خواهد و با اصل نظام مشکل دارند، دارند از این رو هیچ‌وقت فریب آنها را نخوریم.

وی در بخش دیگر سخنان با اشاره به اینکه در دین مقدس اسلام به وصیت کردن سفارش کرده است از این رو برای هر انسان در صحت کامل جهت حیات و ممات واجب است، گفت: افرادی که حق‌الناس، کفارات، نذورات، قضای نماز و روزه، امانات مردم و غیره بر گردن دارند، باید در وصیت و سفارش خود به آنها اشاره کند.

نماینده ولی فقیه در استان به احسان در راه پدر و مادر تاکید کرد و افزود: به خاطر صواب الهی تلاش و کوشش کنید و هدف جلب رضایت خداوند باشد.

وی افزود: همیشه دشمن ستمگر بوده، دست مظلومان را بگیرید تا خداوند دست شما را بگیرد.

خطیب جمعه تبریز خاطرنشان کرد: جای شکرگزاری است که در استان نونهالان به حفظ قرآن پرداخته‌اند و باید تمام مدارس و خیابان‌ها به فضای قرآنی عطرآگین شود./فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :