معاون هماهنگی مرکز رسیدگی به امور مساجد استان تهران از آماده سازی یکهزار و 200 مسجد برای برگزاری آیین های ویژه ماه مبارک رمضان خبر داد و گفت:برنامه های غبارروبی و تکریم مساجد از فردا آغاز می شود.
کد خبر: ۴۴۲۴۷
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۸ 07 June 2015
به گزارش ایرنا حجت الاسلام حمید آقایی در آستانه دهه تکریم و غبارروبی مساجد در نشست خبری با بیان اینکه برنامه های دهه تکریم و غبارروبی مساجد با شعار آینده را با جوانانمان از مساجد بسازیم اجرا می شود افزود: خدمت به مساجد افتخار است و در این دهه اهالی محله های شهر و ائمه جماعات با حضور در مساجد بطور افتخاری به مسجد خدمت می کنند.

وی با بیان اینکه این دهه از روز 18 خردادماه آغاز می شود گفت: روزهای این دهه با عنوان مسجد پایگاه تبلیغ معارف قرآن واهل بیت(ع)، مسجد زمینه سازهمدلی و همزبانی دولت و ملت، مسجد مرکز رشد و فضایل اخلاقی و ترویج سبک زندگی اسلامی، مسجد مامن کودکان، نوجوانان و جوانان و مسجد میعادگاه منتظران جوان و انقلابی نامگذاری شده است. 

وی مسجد مروج امر به معروف و نهی از منکر، مسجد محور وحدت در جهان اسلام، مسجد کانون حیات طیبه خانواده، مسجد بستر نشر فرهنگ و ایثار و شهادت، مسجد قبله گاه اراده مردم در عمران خانه خدا را از دیگر نامگذاری های این دهه عنوان کرد. 

معاون هماهنگی مرکز رسیدگی به امور مساجد استان تهران ادامه داد: در این دهه از ائمه جماعات فعال برتر در حوزه جوانان که توانستند برنامه ها و ایده هایی شاخص و الگو ارائه دهند نیز تجلیل می شود.

وی با اشاره به اینکه برنامه های اجرایی مساجد باید به مطالبات عمومی جامعه تبدیل شود گفت: رسانه ها باید در این زمینه کمک کنند تا برنامه های اجرایی در مساجد از جمله اقامه نماز صبح به مطالبه عمومی جامعه تبدیل شود.


*شورای فرهنگی مسجد در مساجد استان تهران ایجاد می شود

آقایی در ادامه این نشست با اشاره به ایجاد شورای فرهنگی مسجد خاطر نشان کرد: این شورا با مسوولیت امام جماعت راه اندازی شده و نمایندگان بسیجیان مساجد، کانون فرهنگی- هنری مساجد، دو نفر از فرهیختگان محلات و نماینده هیات امناء مسجد عضو شورا می شوند.

وی گفت: پس از شکل گیری شورای فرهنگی تمام برنامه هایی مساجد زیر نظر این شورا اجرا شده و وحدت رویه در برگزاری برنامه ها ایجاد می شود.


*کالبد برخی مساجد نیازمند بازسازی و بازآرایی است

معاون هماهنگی مرکز رسیدگی به امور مساجد استان تهران در ادامه کالبد برخی مساجد در تهران را نیازمند بازسازی و بازآرایی دانست و گفت: چیدمان داخل مساجد نیز باید برای مخاطب جذاب باشد.

وی با بیان اینکه برخی مساجد مطابق با شئون اسلامی ساخته نمی شوند افزود: اینکه شاهد مساجدی باشیم که در اطراف آن رقبات و مغازه هایی باشد که از جاذبه مسجد کم کند، پذیرفتنی نیست. 

آقایی تاکید کرد: در پی هماهنگی با شهرداری ها مساجد جدید با فاصله از مکان های تجاری و اقتصادی ساخته می شوند.


*کرسی های تلاوت قرآن بطور مستمر در 400مسجد استان برگزار می شود

آقایی در سخنان خود برپایی کرسی های تلاوت قرآن را از مطالبات رهبر معظم انقلاب اسلامی عنوان و گفت: تلاوت قرآن بطور مستمر در برخی مساجد به صورت ماهانه و یا هفتگی برپا می شود.

وی خاطر نشان کرد: در این برنامه یکی از اساتید قرآن به سخنرانی پرداخته و سپس قاری ممتاز آیاتی از قرآن را تلاوت می کند.

وی با بیان اینکه در500 مسجد استان تهران نیز تفسیر ترتیبی قرآن کریم به علاقه مندان ارائه می شود افزود: از شهریور ماه جاری آموزش روش تفسیر قرآن در 200 مسجد استان ارائه می شود. 

بر اساس این گزارش استان تهران بیش از 2 هزار و 500 مسجد دارد که در دهه آخر ماه شعبان با عنوان دهه تکریم و غبارروبی مساجد، کارگزاران مسجد، ائمه جماعات و اهالی محل با حضور در مساجد و پاکیزه و آراسته کردند آن به استقبال ماه مبارک رمضان می روند.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار