عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی، اتفاقات تروریستی اخیر را توطئه دشمن برای ممانعت ازز حضور مردم در مراسماتی چون روز قدس دانست.
کد خبر: ۴۴۲۸۲۶
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۸ 17 June 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از مهر، آیت الله محمود محمدی عراقی در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه این هفته کرمانشاه با اشاره به سالروز شهادت امیرالمومنین علی(ع) توصیه هایی را به مومنین  داشت و گفت: اکنون به روزهای پایانی این ماه رسیدیم وخوشا به سعادت کسانی که نهایت بهره را از این ماه برده اند.

وی ادامه داد: افرادی که موفق به بهره از این ماه نشدند، در فرصت باقی مانده از این ماه بهره ببرند و شب های قدر نیز فرصت ویژه ای است و خداوند در این شب ها هزاران نفر را می آمرزد.

به گفته عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی،  پیام این ایام برای همه انسانها این است که ندای فرشتگان رحمت را بشنود  و به سوی خدا بازگردند و راه بازگشت به خدا باز است و خوشا به حال کسانی که در این روزها لذت مناجات با خدا را تجربه می کنند.

 این مسئول با اشاره به دشمنان اسلام، گفت: چرا دشمنان اسلام یعنی دنباله رو کسانی که امیرالمومنین(ع) را با شهادت رساندند، یعنی همان تروریست ها در ماه رمضان و با زبان روزه به شهادت رساندند؟ به نظر من ایجاد هراس در دل مردم است که در مراسماتی چون روز قدس شرکت نکنند یا کمتر شرکت کنند، این اتفاقات دردناک است.

عراقی بیان داشت: این جنایت کاران هدفی جز خدمت به استکبار و صهیونیست را دنبال نمی کنند و گلوله هایی که باید در دفاع از فلسطین شلیک شود سینه برادران مسلمان را می‌شکافد.

نماینده مردم استان کرمانشاه در مجلس خبرگان رهبری گفت: امروز این تیرها مردم مظلوم بحرین و فلسطین را هدف گرفته است.

جریان تروریست محصول اشرافیت اموی است

وی بر اتحاد مسلمانان تاکید کرد و افزود: اگر مسلمانان متحد باشند آیا ابر قدرت ها می توانند با آنها زور بگویند؟ متاسفانه این جریان تروریست، محصول اشرافیت اموی است.عراقی خوارج را نیز محصول همین اشرافیت اموی دانست.

این مسئول با اشاره به تلاش استکبار و مستکبران برای غلبه بر مکه و مدینه، گفت:آل سعود برای رسیدن به همین اهداف روی کار آمد و تروریست محصول همین اتفاق است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی اشاره ای نیز به انتخابات ملت ایران داشت و آن را مایه اقتدار ایران دانست.

وی بار دیگر اشاره ای به رقص شمشیر ترامپ با سعودی ها داشت و ابراز کرد: آنها در این رقص شمشیر شرکت و به ۴۰ میلیون رای دهنده ایرانی اهانت می کنند، آری ما با چنین دشمنانی روبرو هستیم.

عراقی با اشاره به گسترش اسلام، خاطرنشان کرد:دشمنان وقتی نتوانند خود با تمام، قدرت سیاسی، نظامی و... بر اسلام غلبه کنند دست به ایجاد تشکیلاتی زدند و آن را ایجاد کردند که به نام اسلام آمریکایی با اسلام محمدی بجنگد.

وی با اشاره به فرمایشات رهبری، گفت:ایشان جریان مبارزه مسلمانان با تکفیری ها را به جنگ هابیل و قابیل تشبیه کردند.

این مسئول همچنین اشاره ای به شهدای مدافع حرم داشت و رفتن این افراد و جنگیدن آنها در مرزهای سوریه و عراق را مانعی برای دسترسی دشمنان به مرزهای اسلامی دانست.

نماینده مردم استان کرمانشاه در مجلس خبرگان رهبری افزود: متاسفانه در حوادث اخیر تهران، اسم کرمانشاه و مردم شهید پردر کُرد برده شد که این مظلومیتی برای مردم غیور و مرزدار کرمانشاه است، در حالی که این تروریست ها محصول استکبار جهانی است

مردم کرمانشاه همواره شر دشمنان را از مرزهای کشور کم کرده‌اند

به گفته وی، کسانی که کرمانشاه را می شناسند می دانند که همواره این مردم کرد مسلمان بودند که شر دشمنان را از مرزهای کشور کم کردند و از آن دفاع کردند.

عراقی افزود:ما باید مراقب باشیم و مردم به نیروهای امنیتی کمک کنند که دیگر شاهد اتفاقاتی از جنس اتفاقات اخیر نباشیم که به لطف خدا توطئه دشمنان را با شکست کامل مواجه کنند

وی با اشاره به نامه امیرالمومنین(ع) به والی بصره و زندگی این بزرگوار، گفت:ما باید به عنوان شیعه این زندگی را مرور کنیم چراکه ایشان به والی خود هشدار می دهد و می گوید به من گزارش رسیده که تو بر سر سفره ای حاضر شدی که غذاهای رنگارنگ بر سر آن بود و مخصوص عده ای خاص بوده است و فقرا سهمی از آن نداشته اند و می گوید امام شما که علی باشد از  دنیا جز یک لباس کهنه ندارد.

این مسئول بر حکومت علی گونه تاکید کرد و راه های آن را پرهیز از گناه عنوان کرد و افزود: یکی از فلسفه های ماه مضان فهمیدن حال گرسنگان، مراقبت از نفس و مقابله با هوای نفس و شهوات است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار