مدیرکل کتابخانه های عمومی استان سمنان:
مدیرکل کتابخانه های عمومی استان سمنان گفت: نذر کتاب نیز مانند سایر معروفات در جامعه می بایست ترویج شود تا بیش از گذشته مورد استقبال خیران حوزه فرهنگ قرار گیرد.
کد خبر: ۴۴۴۵۸۰
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۳:۰۰ 19 June 2017

به گزارش تابناک سمنان، غلامحسین علی سماکوش در دیدار شامگاه دوشنبه خود با نماینده مردم شاهرود و میامی در مجلس شورای اسلامی به میزبانی دفتر وی در شاهرود، ضمن تاکید بر ضرورت ترویج کتابخوانی در جامعه، بیان کرد: امروز نذر کتاب مانند هر معروف دیگری می تواند در جامعه مورد توجه آحاد جامعه و به خصوص خیران باشد چرا که کتاب دنیایی به سوی معرفت باز خواهد کرد.

وی افزود: امروز با وجود هجمه سنگین دشمنان و همچنین فضای مجازی، کشورما نیازمند تربیت نسلی با مطالعه و کتابخوان است که این امر می تواند در بستر مناسب این امر رشد کند، لیکن خیران باید به مقوله زیرساخت های ترویج مطالعه در جامعه وارد شوند.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان سمنان بدون اشاره به آمار خیران کتاب در استان، تاکید کرد: در سال های اخیر شاهد رشد چندانی در این زمینه نبوده ایم لیکن امیدواریم با ترویج و تبلیغ بیشتر در این حوزه بتوانیم موفقیت هایی را به دست آوریم.

سماکوش با بیان اینکه نهاد کتابخانه ها یکی از مهمترین و تاثیرگذار ترین ارگان های فرهنگ ساز جامعه در راستای توسعه اجتماعی و فرهنگی در بستر تعاملات جامعه است، بیان کرد: شایسته نیست که سهم این اداره کل از مجموعه درآمدهای استان ناچیز باشد همچنین باید سهم کتاب را از درآمدهای ارگان های خدماتی مانند شهرداری افزایش دهیم.

وی با باین اینکه نیازمند نسلی با مطالعه هستیم، افزود: اگر فرهنگ نادیده گرفته شود باید صدمه های جبران ناپذیری را در جامعه تحمل کنیم و اگر کتاب ترویج یابد، معروفات آن را در جامعه مشاهده می کنیم لیکن امروز نیازمند حمایت مسئولان از نهاد کتابخانه های استان هستیم.


منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار