مدیر کل زندان‌های استان کرمانشاه گفت:در سال ۹۵ تعداد ۱۵۰۰ رندانی به میزان ۱۰۰ هزار ساعت در ۱۸ کارگاه و ۴۵ رشته شغلی تحت آموزشهای فنی و حرفه ای قرار گرفتند.
کد خبر: ۴۴۸۱۶۸
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۲ 25 June 2017
به گزارش خبرنگارخبرگزاری تابناک ، منصور بیگلری امروز در نشست خبری که در محل اداره کل زندان های کرمانشاه برگزار شد،افزود: از آنجا که مجرم یک فرد آسیب دیده است و انگیزه انجام جرم بیشتر یک انگیزه مالی است لذا باید جهت بهبود وضع اقتصادی آنها تلاش کنیم تا مرتکب جرائم نشوند.

وی خاطر نشان کرد: رسیدگی به مشکلات زندانیان و رفع نیازهای خانواده های بی بضاعت آنها یک تکلیف است که در این زمینه مراکز مشاوره ای دایر نمودیم که ۱۵ نیروی روانشناس زبده مهارت‌های اساسی زندگی به زندانیان آموزش  می دهند.

بیگلری اظهار داشت: زندانیان در رشته هایی از قبیل اتومکانیک، برق ساختمان، برق خودرو، تراشکاری، صنایع دستی، کشاورزی و ... مهارت یاد گرفته اند و در پایان هر دوره نیز از طرف سازمان فنی و حرفه گواهینامه در یافت نموده اند.

وی افزود: ۸۰ نفراز زندانیان در خیاط خانه صنعتی مشغول بکار هستند و با و ایجاد کارگاه قالی بافی موقعیت  اشتغال برای ۵۰۰ نفر از زندانیان فراهم خواهد شد.

بیگلریابراز داشت: کارگاه چرم دوزی، تولید سنگهای آنتیک نمای ساختمان باظرفیت به کارگیری ۲۰۰ نفر، کارگاه پرورش قارچ،  زنبورستان در زندان باز کنگاور، مزرعه تولید گل محمدی، صنایع دستی، کنده کاری و ... از جمله کارگاههایی هستند که زندانیان در آنها مشغول بکار هستند 

بیگلری تصریح کرد: ۲۲ روحانی در زندان همکاری می کنند که این روحانیون با آموزش مسائل دینی و مذهبی و بیان احکام تاثیر مضاعفی در اعتقادات مجرمین ایجاد می کنند.

وی در ادامه به اجرای طرح حبل المتین در زندانها اشاره کرد و بیان داشت: با تلاش ۱۰ مربی قرآن ۶۰۰ تا ۷۰۰ نفر از زندانیان در کلاسهای روخوانی، روانخوانی و حفظ قرآن شرکت کردند که استان کرمانشاه بیشترین عفو و کاهش مجازات را در طرح حبل المتین به خود اختصاص داده است.

وی یکی از دغدغه های مقام معظم رهبری و اولویتهای قوه قضاییه را کاهش هدفمند جمعیت کیفری اعلام کرد و گفت: در این راستا از مجازاتهای جایگزین برای افراد مجرم با جرم های غیر عمد استفاده می کنیم.

مدیر کل زندان‌های استان کرمانشاه گفت: از سه سال تقری گذشته تا کنون ۲۹ درصد کاهش جمعیت کیفری داشتیم در اوایل دهه ۸۰ حدود ۲۰ هزار نفر تعداد ورودی زندانهای استان بود که این رقم طی سال گذشته به ۱۲ هزار نفر رسیده است.

وی یادآور شد: یک مرکز مداقبت از زندانی بعد از خروج از زندان تاسیس شده که پس از آزادی زندانی با توافقنامه ای که با برخی بانکها انجام شده تا سقف ۲۰ میلیون تومان به آن دسته از زندانیانی که گواهی فنی و حرفه ای دارند وام ۴ درصدی تعلق می گیرد تا بتوانند به اشتغال بپردازند.

به گفته بیگلری طبق میانگین آمار کشوری ۲۷ درصد از زندانیان بازگشت مجدد دارند و این امار در استان کرمانشاه ۳ درصد اعلام شده است که این کاهش مرهون اموزش های فنی و 
حرفه ای و مشاوره پس از آزادی است.

به گفته این مسئول:حمایت تحصیلی فرزندان، معرفی آنها به مراکز درمانی و داروخانه ها، آموزش فنی و حرفه ای برای خانواده ها، برگزاری کلاسهای پیشگیری از اعتیاد برای فرزندان  از کارهای انجمن حمایت از زندانیان رسیدگی به خانواده های آنها است.


 مدیر کل زندان‌های استان کرمانشاه گفت :عمده جرائم در استان ۲۴ درصد جرائم مواد مخدر  ،سرقت با ۳۳.۵ درصد، محکومیت های مالی با ۱۶.۸ درصد، علیه اشخاص با ۱۳.۳ درصد، علیه اموال با ۴.۶ درصد است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار