مدیر کل اوقاف البرز خبر داد
مساحت این موقوفه که به نام "میرزا عیسی وزیر" به ثبت رسیده، دو میلیون و 485 هزار متر مربع است.
کد خبر: ۴۴۹۹۵
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۰ 08 June 2015
به گزارش تابناک – البرز: مدیر کل اوقاف استان البرز از اخذ سند مالکیت موقوفه مرحوم میرزاعیسی وزیر خبر داد و گفت: موقوفه مرحوم عیسی وزیر در منطقه مراد تپه و مزرعه زمان آباد از توابع شهرستان اشتهارد است که مرحوم واقف 6 دانگ عرصه و اعیان پلاک ثبتی 208 اصلی را وقف نموده‌اند.

حجت‌الاسلام و المسلمین محمد صالحی افزود: این موقوفه با بیش از 300 رقبه مساحتی بالغ بر 248 هکتار اراضی مسکونی و زراعی را شامل می شود .
به گفته وی سند اخذ شده مطابق ماده 21 قانون ثبت در مرحله تحدید حدود بوده که سرانجام با پیگیری های دفتر نمایندگی اوقاف شهرستان اشتهارد، اداره ثبتی حقوقی اوقاف استان و اداره ثبت اسناد و املاک این شهرستان و کارشناسان مریوطه در دو اداره کل،در چارچوب تفاهم نامه فی مابین سازمان اوقاف و ثبت اسناد املاک کشور بالاخره سند مالکیت صادر گردید .

مدیر کل اوقاف استان یاد آور شد: با صدور این سند، اراضی ارزشمند این موقوفه تثبیت و از خطر تضییع و از بین رفتن حق واقف که نیات خیراندیشانه اوست جلوگیری شد.

صالحی، نیات این واقف خیراندیش را کمک به هزینه‌های حوزه علمیه، ایجاد مسجد، برپایی مراسم روضه خوانی و کمک به افراد نیازمند برشمرد.
در همین ارتباط مدیر کل اسناد ثبتی سازمان اوقاف و امور خیریۀ کشور نیز گفت: اخذ سند موقوفه میرزا عیسی وزیر در راستای سند دار کردن موقوفات تاکنون در سطح کشور بی سابقه بوده است.

حجت الاسلام والمسلمین حسین اژدری خاطرنشان کرد: با صدور سند مالکیت میرزا عیسی وزیر ، بیش از 300 رقبه در شهرستان اشتهارد سند دارخواهد شد که با اتصال رقبات به اصل سند در سامانه جامع،این موضوع به ثبت خواهد رسید.
مساحت این موقوفه که به نام "میرزا عیسی وزیر" به ثبت رسیده است، دو میلیون و 485 هزار متر مربع است و امیدواریم با ارتباط استیجاری که با کلیه رقبات این موقوفه در شهرستان اشتهارد برقرارخواهد شد، رشد درآمدی موقوفات استان البرز به نقطه مطلوبی برسد.

مدیر کل اسناد ثبتی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور با اشاره به این موضوع که با همت و تلاش اداره کل اوقاف استان البرز، کارشناسان ثبتی حقوقی این اداره کل و اوقاف اشتهارد سند موقوفه میرزا عیسی وزیر اخذ شده است، تصریح کرد: به دلیل اینکه مالکیت آن 6 دانگ و عرصه و اعیان آن وقفی است، اخذ این سند برای سازمان اوقاف و امور خیریه بسیار مهم و ارزشمند به شمار می رود و ارزش ریالی این موقوفه بسیار بالا، ارزشمند و شامل بخش های مسکونی و تجاری زراعی است.

به گفته وی اخذ سند موقوفه میرزا عیسی وزیر در راستای سند دار کردن کلیه رقبات موقوفات صورت گرفته و صدور آن با متراژ وسیع تاکنون در سطح کشور بی سابقه بوده است.
ژدری در پایان متذکر شد: پیش از اینکه سند این موقوفه صادر شود، وضعیت موقوفه به صورت مالکیت شخصی برای افراد بوده است، اما با تعامل خوب مردم و مسئولان ثبت اسناد استان البرز و شهرستان اشتهارد، در راستای تفاهم نامه فی مابین سازمان اوقاف و سازمان ثبت اسناد و املاک و تلاش همکاران اوقافی، سند موقوفه میرزا عیسی وزیر اخذ و در سامانه جامع به ثبت رسیده است و راه برای اجرای نیات خیر واقف هموار شد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار