امام جمعه دماوند گفت: امروز باید مراقب بود تا قوه قضاییه مورد بی‌مهری قرار نگیرد؛ دشمنان تا توانستند به فرزندان اسلام تهمت زدند.
کد خبر: ۴۵۰۸۷۵
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۲ 01 July 2017
حجت‌الاسلام‌والمسلمین کاظم فتاح‌دماوندی ظهر امروز در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته دماوند اظهار کرد: در تاریخ پرفراز و نشیب انقلاب اسلامی که مملو از مجاهدت‌ها، ایثارگری‌ها و جانبازی‌های مردان بزرگ و زنان باصلابت این مرزوبوم است، حوادث تیرماه جلوه خاص دیگری دارد.
 
وی افزود: ششم تیرماه سال 1360 یادآور ترور نافرجام رهبر معظم انقلاب است؛ وقتی آیت‌الله خامنه‌ای در آن زمان امام جمعه تهران و نماینده امام در شورای عالی دفاع بودند، به دست گروهک فرقان که پرورش‌یافته سازمان مجاهدین خلق یعنی منافقین بودند، در مسجد ابوذر تهران مورد سوء قصد قرار گرفتند.
 
امام جمعه دماوند گفت: آن‌ها کسانی بودند که آیت‌الله قاضی‌طباطبایی،رئیس مجلس شورای اسلامی و مرحوم هاشمی‌رفسنجانی را ترور کردند که نافرجام ماند؛ همچنین در مسیر خودروی آیت‌الله موسوی‌اردبیلی نیز بمب‌گذاری کردند.
 
فتاح‌دماوندی تصریح کرد: ترور رهبر معظم انقلاب یک هفته بعد از نطق تاریخی ایشان در نشست بررسی عدم کفایت سیاسی رئیس‌جمهور وقت، ابوالحسن بنی‌صدر در مجلس شورای اسلامی اتفاق افتاد که در آن سخنرانی، کفایت سیاسی بنی‌صدر با منطقی کوبنده و کلامی فصیح زیر سؤال رفت.
 
وی ادامه داد: برخی معتقد هستند که رابطه بنی‌صدر با سازمان مجاهدان خلق و منافقین سبب این انتقام شد که با واسطه یا بی‌واسطه انجام می‌شد؛ منافقان در سال 1358 سبب شهادت شهیدان مطهری، قرنی، مفتح و حاج مهدی عراقی نیز شده بودند.
 
امام جمعه دماوند خاطرنشان کرد: کسانی دست به این اعمال قبیح زدند که مدافع طرح اسلام بدون روحانیت بودند؛ امام راحل در اول تیرماه سال 1360 حکم عزل بنی‌صدر را صادر کرد و پنج روز بعد رهبر معظم انقلاب ترور شدند؛ همه این‌ها به این دلیل بود که منافقان پس از عزل بنی‌صدر اعلام قیام مسلحانه کرده بودند.
 
فتاح‌دماوندی بیان کرد: آیت‌الله خامنه‌ای پس از ترور، 42 روز تحت معالجه بودند و همچنان نیز از ناحیه دست دچار مشکل هستند و به‌عنوان جانباز بزرگ انقلاب، افتخار اقتدا به جانباز بزرگ کربلا، حضرت قمر بنی‌هاشم (ع) را برای خود ثبت کردند.
 
وی اضافه کرد: یک روز پس از ترور آیت‌الله خامنه‌ای در هفتم تیرماه، منافقان مقر حزب جمهوری اسلامی را منجر کردند که موجب شهادت آیت‌الله بهشتی و 72 تن از یارانش شد.
 
دشمنان تا توانستند به فرزندان اسلام تهمت زدند
 
امام جمعه دماوند اظهار کرد: امام راحل در پیام نهم تیرماه در وصف آیت‌الله بهشتی فرمودند «بهشتی مظلوم زیست و مظلوم مرد و خار چشم دشمنان اسلام بود»؛ ایشان بهشتی را خالص، وفادار، مبارزه، از جان گذشته و آماده برای هرگونه فداکاری و ایثار تا مرز شهادت می‌دانستند.
 
فتاح‌دماوندی ادامه داد: کسانی که از سال 1358 تاکنون دست به عمل خبیث ترور زدند، کسانی هستند که مطهری‌ها، بهشتی‌ها، رجایی‌ها و باهنرها را از ما گرفتند، شهدای محراب را به شهادت رساندند؛ دشمنان تا توانستند به فرزندان اسلام چون بهشتی و شهدای عزیز مجلس ناسزا گفتند و تهمت زدند.
 
وی با اشاره به ناسزاهایی که به شهید آیت‌الله بهشتی نسبت می‌دادند، افزود: امام خمینی (ره) در این خصوص فرمودند «بنای دشمنان بر این است افرادی که لیاقتشان بیشتر است را مورد حمله قرار دهند»؛ اکنون ما باید مواظب باشیم که قوه قضاییه مورد بی‌مهری قرار نگیرد.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار