معاون اجتماعی پلیس راهور ناجا مراحل مجوز گرفتن برای تعویض قطعات اصلی خودرو را تشریح کرد.
کد خبر: ۴۵۱۰۹۷
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۷ 01 July 2017
سرهنگ عین‌الله جهانی دراین‌باره گفت: اگر بخواهیم به عنوان مالک وسیله نقلیه اتاق و یا شاسی و یا رنگ وسیله را تعویض کنیم حتما باید با مجوز راهنمایی و رانندگی باشد.
 
وی با اشاره به قطعات اصلی در خودرو گفت: برای خودرو ارکانی که در قانون در نظر گرفته شده و یا قطعات اصلی از آنها نام برده می شود مثل موتور، شاسی، اتاق و رنگ خودرو است. این چهار وسیله به عنوان قطعات اصلی هستند. ماده ۳۰ قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی تاکید می کند اگر کسی بخواهد قطعات اصلی را تعویض کند و بدون مجوز راهنمایی و رانندگی باشد، جزو ممنوعیت های قانونی است.
 
جهانی با تاکید بر اینکه تعویض قطعات اصلی بدون مجوز راهنمایی و رانندگی تخلف محسوب می شود، گفت: حدود هشت سال پیش، در تهران دادسرایی به نام داسرای ویژه رسیدگی به جرایم راهنمایی و رانندگی تشکیل شد که یکی از موضوعات رسیدگی به پرونده هایی از این دست است. بنابراین اگر می خواهیم به عنوان مالک وسیله نقلیه اتاق و یا شاسی و یا رنگ وسیله را تعویض کنیم حتما باید با مجوز راهنمایی و رانندگی باشد. آنهایی که مجوز را نمی گیرند مرتکب جرم می شوند.
 
معاون اجتماعی پلیس راهور ناجا اضافه کرد:‌ اگر خودرویی از ناحیه موتور دچار نقص شود، باید موتور یا سیلندر موتور تعویض شده و قبل از اینکه این وسیله تعمیر شود و موتور جدید بر آن نصب شود باید با راهنمایی و رانندگی هماهنگی صورت بپذیرد. باید مردم این پروسه را انجام دهند در غیر این صورت چندین روز باید وقت بگذارند و علاوه بر این شامل جریمه هم می‌شوند.
 
وی که در یک برنامه رادیویی صحبت می‌کرد، با اشاره به فعالیت تعمیرکاران گفت: انتظارمان از تعمیرکاران این است که وقتی می خواهند وسیله نقلیه ای را تعمیر کنند، در مورد این چهار قطعه اصلی حتما به مالک خودرو بگویند که برود و مجوز را از راهنمایی و رانندگی بگیرد و بعد این کار انجام شود.
 
جهانی در خصوص اعزام نیرو به محل خودرو گفت: معاونت فنی و مهندسی این بستر را فراهم کرده و بعضی از کارشناسان را به محل اعزام می کند اما به دلیل کافی نبودن نیروها نمی‌توان به همه نقاط اعزام کنیم.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار