مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری آذربایجان‌شرقی:
مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه تبریز هوشمند باید تا پایان شهریور ماه ایجاد شود، گفت: باید موازی‌کاری‌ها مدیریت شود تا یک کار با هزینه زیاد توسط چندین دستگاه انجام نگیرد.
کد خبر: ۴۵۲۱۴۱
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۳ 03 July 2017
 مرتضی آبدار در اولین جلسه کارگروه توسعه دولت الکترونیک در سال جاری اظهار کرد: در راستای پیاده‌سازی سامانه هوشمند گردشگری با چهار طرح ویژه طرح تصویب شده از سال ۹۳ در حال انجام است.

وی با بیان اینکه کانال مخصوص گردشگری نیز ایجاد شده است، گفت: برای پوشش سطح بیشتر و سپری شدن تبریز ۲۰۱۸ نیاز به دیتا سنتر بزرگی بوده که لازمه آن مرکز «هاستینگ» است که با بدون نظر گرفتن هاستینگ» و مرکز بزرگ دیتا سنتر شهردای بدون استفاده قرار گرفته است.

آبدار افزود: طرح چتر وای فای نیز طرح شکست خورده‌ای است و نباید منتظر چنین طرحی باشیم و باید به فکر طرح‌های بزرگتر با پهنا و پوشش بیشتر باشیم.

وی با بیان اینکه خدمات GIS هوشمند گردشگری و بازار بزرگ تبریز جز دیگر طرح‌های میراث فرهنگی است، یادآورشد: عدم تخصیص بودجه باعث شده پروژه‌ها روند کند داشته و یا اصلاً اجرا نشود.

آبدار به موازی‌‌کاری‌ها در بخش هوشمندسازی گردشگری ایجاد شده در استان اشاره و خاطر نشان کرد: باید موازی‌کاری‌ها مدیریت شود تا یک کار با هزینه زیاد توسط چندین دستگاه انجام نگیرد.

وی به ایجاد موزه هوشمند اشاره و عنوان کرد: هنوز در حال مطالعه است و به محض تکمیل رسانه‌ای می‌شود.

آبدار راه‌اندازی کانال گردشگری را بیان کرد و گفت:  باید به فکر مرکز هاستینگ هم باشیم زیرا دیتا سنتر خود شهرداری بلااستفاده مانده است.

وی اذعان داشت: تبریز هوشمند  به همت فراوان نیاز دارد و باید تا پایان شهریور ماه ایجاد شود.

آبدار به تجاری‌سازی ایده‌های جوانان در بخش الکترونیکی تاکید کرد و گفت: با یک تیم حرفه‌ای سایت تبریز ۲۰۱۸ ایجاد شده که در حال فعالیت و اطلاع‌رسانی است و البته خبرگزاری هم در راستای تبریز ۲۰۱۸ ایجاد می‌شود.

وی متذکر شد: باید در بخش خدمات NIX خدمات تعیین شود و البته فعالیت هر 2 دستگاه کامل مشخص شود تا مشکلی ایجاد نشود.

آبدار ابراز کرد: در حال حاضر 11 روستا در استان داریم که اصلاً اینترنت ندارد و باید به آنها رسیدگی شود.

اشغال 90 درصد مراکز اقامتی آذربایجان شرقی در تعطیلات عید فطر

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری آذربایجان‌شرقی از اشغال 90 درصد مراکز اقامتی استان آذربایجان‌شرقی در تعطیلات عید فطر خبر داد.

آبدار افزود: آذربایجان شرقی از نظر جغرافیا و شرایط آب و هوایی، جاذبه‌های طبیعی و تاریخی، معماری، صنایع‌دستی یکی از قطب‌های مهم گردشگری به شمار می‌رود. چنانکه در تعطیلات عید فطر و روزهای پایانی هفته گذشته شاهد اشغال 90 درصدی ظرفیت مراکز اقامتی در سطح استان بودیم. 95 درصد ظرفیت مراکز اقامتی در سطح شهرستان تبریز اعم از هتل، میهمان‌پذیر، هتل آپارتمان، خانه مسافر و ستاد اسکان فرهنگیان در ایام تعطیلات عید فطر تکمیل بودند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری آذربایجان‌شرقی گفت: 375 هزار نفر از جاذبه‌های طبیعی، 170 هزار نفر طی این ایام از موزه‌ها و اماکن تاریخی تحت پوشش اداره کل  و 180 هزار نفر از مراکز تفریحی در سطح استان بازدید کردند.

وی در ادامه افزود: با توجه به شهرت جهانی و شاهکار معماری ایرانی بازار تبریز این مجموعه درصدر بیشترین آمار بازدید در سطح استان، بعد از آن کلیسای سنت استپانوس، موزه آذربایجان و موزه قاجار بیشترین تعداد بازدید‌کنندگان را به خود اختصاص داده‌اند.

مدیرکل میراث فرهنگی آذربایجان‌شرقی با اشاره به وجود ظرفیت‌های غنی تاریخی و جاذبه‌های گردشگری استان یادآور شد: در فصل تابستان آذربایجان‌شرقی با توجه به تنوع آثار و بناهای تاریخی و شرایط آب و هوایی مساعد مقصد مناسبی برای گردشگران و مسافران به شمار می‌رود  همچنین برای تعطیلات تابستانی تمهیدات لازم برای استقبال مناسب اندیشیده شده تا گردشگران بتوانند از زمان حضور در استان به خوبی استفاده کنند و فرصت مناسبی برای آشنایی با آثار متنوع تاریخی استان را در اختیار داشته باشند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار