کد خبر: ۴۵۴۲۵۳
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۸ 06 July 2017
طرح شناسايي و جذب كودكان بازمانده از تحصيل بعد از ظهر امروز ١٤ تيرماه٩٦ با برگزاري نشستي در سالن جلسات استاندار خوزستان، به صورت رسمي آغاز شد.

به گزارش شوشان ، محمد تقي زاده در اين نشست يكي از آسيب هاي جدي در آموزش و پرورش خوزستان را كودكان بازمانده از تحصيل دانست و گفت: جذب كودكان بازمانده از تحصيل جزو اولويت هاي اول در آموزش و پرورش خوزستان است تا ما بتوانيم دانش آموزان را شناسايي، جذب و به چرخه تعليم و تربيت برگردانيم.

مدير كل آموزش و پرورش خوزستان  با تاكيد بر اينكه براي آموزش كودكان بازمانده از تحصيل هيچ مشكلي وجود ندارد، گفت: ما در بدترين شرايط و دورترين مناطق صعب العبور استان نيز داراي معلم و مدرسه هستيم اما  از ساير دستگاه ها انتظار داريم كه براي شناسايي كودكان بازمانده از تحصيل به آموزش و پرورش كمك كنند و اين دانش آموزان را پس از شناسايي در اختيار آموزش و پرورش قرار دهند تا ما به وظيفه خود كه اين دانش آموزان است، عمل كنيم.

وي آمار ١١هزار و ٦١٤ نفر كودك بازمانده از تحصيل در خوزستان را واقعي ندانست و گفت:  با گذشت حدود دو هفته از اجراي طرح شناسايي و جذب كودكان بازمانده از تحصيل در خوزستان، با يك هزار خانواده از كودكاني كه به عنوان بازمانده از تحصيل شناسايي شده بودند، تماس گرفته شد و مشخص شد كه ٣٢٠ نفر از اين دانش آموزان از استان خوزستان مهاجرت كردند همچنين ٥٥نفر از آنها نيز در حال حاضر مشغول به تحصيل هستند.

تقي زاده افزود: ٢٧نفر از كودكاني به عنوان بازمانده از تحصيل معرفي شده بودند و  در اين مرحله مورد بررسي قرار گرفتند، فوت شده اند، ١٥٨نفر نيز جزو كودكان استثنايي هستند،همچنين ٣٦نفر داراي بيماري هاي خاص، ٥٢نفر بد سرپرست، ١٥نفر مشغول به كار و ٢نفر از آنها نيز ازدواج كردند.

مديركل آموزش و پرورش خورستان در عين حال اعلام كرد: خانواده ٢٥٢ نفر از كودكاني كه به عنوان بازمانده از تحصيل در دور اول شناخته شدند نيز اعلام آمادگي كردند كه در مهرماه سال جاري فرزندانشان را براي قرارگيري در چرخه تعليم و تربيت به آموزش و پرورش برگردانند.


طرح شناسايي و جذب كودكان بازمانده از تحصيل از نيمه اول تيرماه با تاكيد استاندار خوزستان و با شعار " در سال٩٦ در خوزستان هيچ كودك بازمانده از تحصيلي نبايد وجود داشته باشد" آغاز شده است و آموزش و پرورش، بهزيستي و موسسه گلشن آل طاها در  خصوص اين طرح انجام وظيفه مي كنند.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار