از سوی امام جمعه موقت تبریز صورت گرفت
امام جمعه موقت تبریز گفت: زنانی که بحث محرم و نامحرم را رعایت نمی‌کنند؛ عواقب آن بر عهده خودشان است و اگر همسر شخصی او را به این کار تشویق کند؛ در درگاه الهی هر دو آنها مسؤول هستند چرا که خطرات ناشی از بدحجابی بر جامعه تاثیر بسیاری دارد.
کد خبر: ۴۵۴۹۷۲
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۳ 07 July 2017
 آیت‌الله محمدتقی آل هاشم امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تبریز که در مصلای اعظم حضرت امام خمینی(ره) این شهر برگزار شد، بابیان اینکه حجاب به عنوان میوه عفاف و عفاف ریشه در دین دارد، اظهار داشت: حجاب از ضروریات دین مقدس اسلام بوده و ترک آن حرام است.

وی با بیان اینکه بی‌توجهی به مسئله حجاب از سوی بانوان می‌تواند آثار مخرب و جبران‌ناپذیر روحی، روانی و فرهنگی در کشور داشته باشد، تصریح کرد: حجاب بانوان حکم معمولی در اسلام نیست بلکه از ملزومات اسلام بوده و همگان باید به آن مقید باشند.

آل‌هاشم تصریح کرد: زنانی که بحث محرم و نامحرم را رعایت نمی‌کنند؛ عواقب آن بر عهده خودشان است و  اگر همسر شخصی او را به این کار تشویق کند؛ در درگاه الهی هر دو آنها مسؤول هستند چرا که خطرات ناشی از بی‌حجابی بر جامعه تاثیر بسیاری دارد.

وی خطاب به زنان جامعه و اهمیت حجاب در اسلام و قرآن بیان کرد: مردانی که زنان خود را مجبور به بی‌حجابی می‌کنند، منتظر غضب الهی باشند؛ زیرا حجاب دستور خداوند بوده و نباید به خاطر هوس و یا رنگ و لعاب دنیا، زنان خود را به انحراف بکشند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به فرمایشات مقام عظمای ولایت در دیدار با مسؤولان قوه قضائیه اشاره کرد و اظهار داشت: مقام معظم رهبری تاکید کرده‌اند که جایگاه امر به معروف در جامعه تبیین شود.

امام جمعه موقت تبریز افزود: ایشان در ادامه فرموده‌اند که نباید به موضوع امر به معروف و نهی از منکر بی‌تفاوت باشیم بلکه باید هر فرد و دستگاهی نسبت به مسؤولیت انسانی و شرعی و اجتماعی خود وارد این موضوع شود.

وی در تشریح مناسبت‌های روز هفته با اشاره به فرا رسیدن روز قلم و اصحاب قلم اشاره کرد و افزود: حرمت قلم به قدری با ارزش است که به آن قسم یاد شده و خوشا به حال افرادی که با قلم خود باقیات و صالحات از خود به جای می‌گذارند.

امام جمعه موقت تبریز با اشاره به اینکه در آخرت از قلم سؤوال خواهد شد، افزود: برخی جوهر قلم‌ها با خون شهدا آغشته بوده که یادگاری‌های بزرگی برای مردم برجای گذاشته‌ است.

وی، آثار قلمی علامه‌های بزرگی مانند علامه امینی، طباطبایی، جعفری، اصفهانی و غیره را یادآور شد و گفت: ما علمای بزرگی در اسلام داریم که باقیات ماندگار برایمان به یادگار گذاشته‌اند و در حال حاضر مقام معظم رهبری را داریم که برکت برای جامعه اسلامی هستند.

امام جمعه موقت تبریز با اشاره به درگذشت پدر بزرگوار مقام معظم رهبری در  ۱۵ تیرماه افزود: ایشان یک عالم پرهیزگار در جهان اسلام بودند که حاصل تربیت ایشان ولی‌فقیه مسلمین است.

وی مناسبت دیگر هفته را درگذشت حاج حسین طباطبایی در ۱۳ شوال بیان کرد و ادامه داد: باید جایگاه علمای بزرگ در جامعه برای جوانان روشن شود.

امام‌جمعه موقت تبریز در بخش دیگری از سخنان خود به‌ روز ادبیات کودکان و آینده‌سازان کشور اشاره کرد و از پدر، مادر، خانواده و معلمان خواست در تربیت کودکان کوشا باشند چرا که کوتاهی در تربیت و اخلاق اسلامی به کودکان پذیرفتنی نیست.

وی با بیان اینکه ۲۱ تیرماه نیز روز فرهنگ قهرمانی و پهلوانی است، افزود: پهلوانان در میدان جنگ با یا علی گفتن و قرائت اشعار مذهبی، روحیه پهلوانی به رزمندگان می‌دادند.

آل‌هاشم در خطبه‌های عبادی نماز جمعه به مسؤولیت سنگین پدر و مادر نسبت به فرزندان اشاره کرد و گفت: در تعلیم و تربیت فرزندان، پدر و مادر موثرترین نقش را ایفا می‌کنند و مطمئن باشید هیچ‌کسی همانند پدر و مادر دلسوز فرزندان خود نخواهد بود.

وی بیان داشت: چرا باید در جامعه اسلامی حق یتیم خورده شود و یا حق پدری برای خواهری که چون دختر است داده نشود؟/فارس


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار