مدیرکل بهزیستی استان اردبیل گفت:‌ در حال حاضر در سطح استان اردبیل ۱۳۰ کودک خیابانی و کار شناسایی شده است.
کد خبر: ۴۵۵۹۸
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۷ 09 June 2015

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، رویا احمدیان ظهر امروز در جلسه کارگروه اجتماعی و فرهنگی استان با محوریت بررسی وضعیت کودکان کار و خیابانی در اردبیل اظهار داشت: در حال حاضر در سطح استان اردبیل 130 کودک خیابانی و کار شناسایی شده که تلاش بر این است تا بتوانیم وضعیت این کودکان را ساماندهی کرده و از اینگونه فعالیت‌های آنها جلوگیری کنیم.

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل با بیان اینکه اغلب کودکان خیابانی شناسایی شده در سطح استان پسر هستند، گفت:‌ وضعیت این کودکان سبب می‌شود تا برخی از آنها نتوانند ادامه تحصیل داده و از آموزش باز بمانند که این امر می‌تواند زمینه‌ساز بسیاری از آسیب‌های اجتماعی در سطح استان شود.

وی با اشاره به وضعیت تحصیلی این کودکان در سطح استان بیان کرد: تعداد 55 نفر در مقطع راهنمایی، 41 نفر در مقطع دبیرستان و 30 نفر از این کودکان در مقطع ابتدایی تحصیل می‌کنند و نیز 2 نفر ترک تحصیل و 2 نفر زیر سنین مدرسه قرار دارند که کار آنها مشکلات و نارسایی‌هایی نیز در امر تحصیل‌شان به وجود می‌آورد.

احمدیان با بیان اینکه سن این کودکان اغلب بین 12 تا 18 است، افزود:‌ بکارگیری کودکان در این سن که آمادگی اشتغال و کار در جامعه را ندارند برای آنها زمینه‌ساز بسیاری از مشکلات اجتماعی می‌شود که ضروری است در مورد ساماندهی این کودکان اقدامات لازم با همکاری و مشارکت دستگاه‌های اجرایی مختلف استان انجام شود.

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل با اشاره به اقدامات بهزیستی استان برای ساماندهی کودکان کار و خیابانی تصریح کرد:‌ تلاش و جدیت بر این است تا با شناسایی این کودکان و ساماندهی وضعیت آنها زمینه‌ای را فراهم آوریم تا آنها بتوانند با تامین نیازهای خود اقدام به کار و اشتغال خیابانی نکنند و از آسیب‌های مختلف در این حوزه جلوگیری شود.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار