مدیر پژوهشی و ارزیابی تحقیقات معاونت پژوهشی و فناوری دانشگاه علوم پزشکی شیراز، گفت: طرح های تحقیقاتی دانشگاه در سال 95، شامل هزار و 600 طرح تحقیقاتی مصوب است که حدود هشت میلیارد تومان به این طرح ها اختصاص یافت.
کد خبر: ۴۵۷۲۸۹
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۰ 11 July 2017

تابناک فارس به نقل ازايسنا :دکتر رضا چمن، گفت: دانشگاه علوم پزشکی شیراز 64 مرکز تحقیقاتی فعال دارد و 5 مركز جديد نيز مراحل تصويب را طي مي‌كند.

او با بيان اينكه از مراکز تحقیقاتی فعال چهار مرکز هم بودجه مصوب مستقل دارد، گفت: یک اتفاق خیلی خوب در دانشگاه علوم پزشکی شیراز این است که تمام فرآیندهای مربوط به ثبت، داوری و گزارش پیشرفت طرح به مرور از حالت دستی به سمت الکترونیکی شدن پیش رفته و در حال حاضر بیش از 90 درصد فعالیت‌های مربوط به طرح‌های تحقیقاتی به شکل الکترونیک انجام می‌شود.

مدیر پژوهشی و ارزیابی تحقیقات معاونت پژوهشی و فناوری دانشگاه، یکی دیگر از کارهای مهم در این عرصه را که از سال گذشته تا ابتدای سال جاری در حوزه پژوهش رخ داده است، تبدیل حجم عظیمی از پرونده‌های کاغذی باقی مانده از سال‌های گذشته به پرونده‌های الکترونیک عنوان و اضافه كرد: این پرونده‌ها از ابتدای تاسیس دانشگاه علوم پزشکی و تفکیک دانشگاه‌های علوم پزشکی و آموزش عالی، وجود داشته که فضای زیادی اشغال کرده بود و دسترسی و رصد کردن آن‌ها کار سخت و دشواری بود؛ اما در حال حاضر با الکترونیکی شدن پرونده ها، ضمن حفظ اطلاعات، دسترسی به آنها نیز ساده تر شده است .

جذب اعتبار از خارج دانشگاه؛ راهکاری برای توسعه پژوهش های سلامت

چمن، یک موضوع مهم در حوزه تحقیقات را جذب اعتبار از خارج از دانشگاه عنوان و اضافه کرد: بر همین اساس باید تلاش کنیم که بخشی از طرح‌های تحقیقاتی با مشارکت بخش خصوصی و بخش‌های خارج از دانشگاه باشد که در سال گذشته توفیق خوبی در دانشگاه داشتیم و حدود 300 میلیون تومان از خارج از دانشگاه برای طرح‌های تحقیقاتی جذب شده است .

او با اشاره به بحث مطالعات هم گروهی(کوهورت) نیز که طی سال‌های اخیر در این دانشگاه پیگیری شده است، گفت: این مطالعات ارزش علمی بالایی دارند و کارهای بزرگی است که به همت معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، در سال‌های گذشته در مناطق مختلف کشور آغاز شده و دانشگاه علوم پزشکی شیراز یکی از دانشگاه‌های بسیار فعال در این عرصه است؛ در سال 95 دو مطالعه هم گروهی شامل مطالعه پرشین کوهورت در منطقه والاشهر و کوهورت خرامه را در ادامه فعالیت های سال های قبل آنها داشتیم که پیشرفت‌های خوبی تاکنون داشته‌اند .

بررسی سلامت 11هزار نفر از مردم فارس در کوهورت خرامه

این مقام مسئول در معاونت پژوهشی و فناوری دانشگاه علوم پزشکی شیراز از نام نویسی اولیه و معاینه و آزمایش‌های حدود یازده هزار مشارکت کننده در کوهورت خرامه خبر داد و تاكيد كرد که این مطالعات همچنان ادامه دارد.

چمن افزود: امسال نیز فعالیت سه مطالعه عظیم کوهورت در دستور کار و کارهای اولیه آنها انجام شده و در مرحله تامین زیرساخت و تجهیز و تامین نیروی انسانی قرار دارد؛ یکی از این کوهورت‌ها مربوط به کارکنان دانشگاه علوم پزشکی شیراز است كه با هدف ارزیابی، غربالگری و پایش سلامت آنان انجام مي‌شود؛ مشابه این طرح همزمان در دانشگاه های علوم پزشکی تهران و ایران و مشهد، انجام می‌شود .

مدیر پژوهشی و ارزیابی تحقیقات معاونت پژوهشی و فناوری دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به فعالیت کوهورت قلب، از آغاز رسمی فعالیت این کوهورت تا پایان امسال خبر داد و گفت: کوهورت دیگر هم مربوط به کوار است که شاخه‌ای از کوهورت عظیم پرشین محسوب می‌شود و در نقاط مختلف کشور در حال اجراست.

اعطای 800 میلیون تومان گرنت به پژوهشگران برتر دانشگاه علوم پزشکی شیراز در سال 95

اين مقام مسئول همچنين با بيان اينكه یکی از راه های مرسوم در تمام دنیا برای قدرداني از پژوهشگران و تشویق آنان، اعطای گرنت است، گفت: گرنت شامل طرح‌های پژوهشی اهدایی به محققان و امتيازي است كه به پژوهشگران برتر اعطا مي‌شود؛ سال گذشته 800 ميليون تومان اعتبار گرنت به محققان علوم پزشكي شيراز داده شد.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار