امام جمعه اقلید بر لزوم بهره‌گیری از الگوهای برتر ازجمله خانواده شهدا و نیروهای ارزشی فعال در دوران انقلاب و دفاع مقدس برای ترویج و نهادینه کردن عفاف و حجاب در جامعه تأکید کرد.
کد خبر: ۴۵۷۲۹۵
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۰ 11 July 2017
تابناک فارس به نقل از خبرگزاری فارس: حجت‌الاسلام محمدصادق طالبی در جلسه‌ای که به مناسبت هفته عفاف و حجاب و با حضور بخشدار مرکزی، مشاور امور بانوان فرمانداری و اعضای این کمیته در دفتر وی تشکیل شد با اشاره به آیات قرانی و روایات اسلامی از اهمیت و جایگاه و لزوم حفظ و رعایت عفاف و حجاب در جامعه سخن گفت.

وی بر لزوم بصیرت در این زمینه تأکید کرد و گفت: حفظ ارزش‌های والای اسلامی و انقلابی وظیفه‌ای همگانی است که هر فردی باید در جایگاه و توان خود در راستای تحقق این هدف بکوشد.

امام جمعه اقلید همچنین با اشاره به اهمیت احیای امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر این سنت الهی را یکی از راه‌های ترویج فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه خواند.

طالبی از تأثیر آموزش‌ها در مدارس باهدف نهادینه شدن مسائل و نیز انتقال آن به خانواده‌ها و جامعه سخن گفت و استفاده از ظرفیت‌های مختلف موجود در زمینه عفاف و حجاب و ترویج آن در مدارس و نیز آشنا کردن فرزندان و ارتقای آگاهی آن‌ها با نتیجه مثبت و مزیت‌ها و ارزش‌های حجاب و عفاف را امری لازم و ضروری دانست و تلاش کمیته عفاف و حجاب شهرستان برای اجرای این امر را خواستار شد.

امام جمعه اقلید همچنین به نقش پررنگ بانوان در عرصه‌های مختلف تاریخ کشور (انقلاب، دفاع مقدس، حوزه‌های علمی، پژوهشی و...) اشاره و عنوان داشت: بهره‌گیری از تجربه و دانش بانوان موفق و فعال در حوزه انقلاب، دفاع مقدس و ... می‌تواند گامی مؤثر در راستای تحقق اهداف کمیته عفاف و حجاب باشد.

طالبی افزود: خانواده شهدا نیز گنجینه‌های عظیم از ارزش‌ها هستند که باید از آن‌ها الگو گرفت.

وی در پایان سخنان خود تلاش کمیته عفاف و حجاب برای ترویج هرچه بیشتر سبک زندگی اسلامی در جامعه را خواستار شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار