به گفته معاون عمرانی و برنامه ریزی فرمانداری همدان 12 مرکز برای خرید گندم در این شهرستان پیش بینی شده است تا کشاورزان در کوتاه ترین فاصله گندم خود را به اولین مرکز تحویل دهند.
کد خبر: ۴۵۷۵۳
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۴ 10 June 2015

معاون عمرانی و برنامه ریزی فرمانداری همدان گفت: 12 مرکز برای خرید گندم در این شهرستان پیش بینی شده است تا کشاورزان در کوتاه ترین فاصله گندم خود را به اولین مرکز تحویل دهند.

به گزارش ایرنا ، حسین افشاری در کارگروه تخصصی خرید گندم شهرستان همدان افزود: دستگاه های مختلف اهتمام جدی نسبت به خرید گندم و پرداخت به موقع وجه آن دارند و برای تحقق این امر در مراکز تحویل گندم باجه نصب شده است تا در اسرع وقت قیمت گندم به کشاورزان پرداخت شود.

وی اضافه کرد: داشتن بارنامه برای کشاورزان به عنوان یک تضمین است و صدور بارنامه باید برای کشاورزان از طرق رسانه ها و دهیارها اطلاع رسانی شود.

افشاری افزود: پایانه های حمل و نقل نیز برای جابه جایی گندم به حداقل قیمت اکتفا کنند که کشاورزان برای تحویل گندم انگیزه داشته باشند.

وی ادامه داد: در سطح شهرستان همدان 56 هزار هکتار سطح زیر کشت گندم است که با توجه به سرمازدگی پیش بینی می شود که میزان تولید گندم نسبت به مدت مشابه کاهش داشته باشد.

معاون فنی و اجرایی جهاد کشاورزی شهرستان همدان نیز گفت: امسال با توجه به خشکسالی ها پیش بینی می شود که 20 تن خرید گندم در شهرستان داشته باشیم.

حاج علی اکبری افزود: 50 درصد از اراضی دیم این شهرستان دچار خسارت 100 درصدی شده است و با توجه به گذشت زمان و تنش خشکسالی با برنامه ریزی های لازم سعی شده است که کیفیت محصول پایین نباشد.

وی ادامه داد: مبارزه با سن مادر در اراضی دیم انجام شده است و 19 هزار هکتار از اراضی نیز سم پاشی شده است.

رییس اداره نظارت بر مواد غذایی و بهداشتی معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی همدان نیز گفت: مراکز نگهداری و ذخیره سازی گندم مشمول اخذ مجوز بهداشتی هستند و سیلوهای دولتی و خصوصی که همجوار با کارخانه های آرد هستند باید مجوز بهداشتی را اخذ کنند.

حجت الله کمکی افزود: در سال گذشته با پیگیری هایی که انجام شد از 11 سیلو موجود برای چهار سیلو مجوز بهداشتی صادر شد.

وی اضافه کرد: گندم با توجه به حساسیت و محصول استراتژیک بودن نیاز به پایش کیفیت دارد و در رابطه با نحوه نگهداری گندم در سیلوها باید توجه بیشتری شود تا گندم در مکان های رو باز نگهداری نشود.

از مجموع 56 هزار هکتار سطح زیر کشت گندم در شهرستان همدان 10 هزار هکتار کشت آبی و 46 هزار هکتار کشت دیمی هستند.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار